In de 2e fase van het MIRT-onderzoek A2 Weert – Eindhoven onderzoekt men de mogelijke oplossingen voor de geconstateerde problemen op en rondom de A2 tussen Weert en Eindhoven.
In het MIRT-Onderzoek A2 Weert – Eindhoven wordt niet alleen gekeken naar varianten van capaciteitsuitbreiding van de autosnelweg. Conform de afspraken binnen en doelstellingen van het programma SmartwayZ.NL wordt ook gekeken naar de potenties van andere modaliteiten en Smart Mobility/ITS.
Een eerste inventarisatie leidt tot een lijst met mogelijke oplossingen. Het onderzoeksteam vraagt mensen om mee te denken met de voorgestelde oplossingen.
A. Uitbreiding van de wegcapaciteit
• 3e rijstrook of spitsstrook in één of twee rijrichtingen
• verlenging invoegstroken en/of toeritdosering
B. Smart Mobility/ITS
• gedragsmaatregelen (in combinatie met inzet alternatieve vervoerwijzen) zoals spitsmijden
• technologische oplossingen zoals automatische verkeersgeleidingsystemen of digitale rijstrookmarkering
C. Alternatieve vervoerswijzen
• Openbaar vervoer zoals uitbreiding P+R met extra sprinter in spitsperioden, trein naar België (Weert-Hamont) of bus op de vluchtstrook
• Stimuleren E-bike, i.c.m. snelfietsroutes of het stimuleren van carpoolen
D. Sluipverkeer beperken
• beter handhaven bestaande verkeersregels of invoeren van extra verkeersregels (inrijverboden e.d.)
• fysieke hindernissen zoals doseringsmaatregelen en verkeer leiden naar wegen die beter geschikt zijn als overlooproute
• Smart/ITS-oplossingen
• Wijzigen aansluitingen op A2 en aanpak sluipen via tankstation
E. Verkeersveiligheid op de A2 verbeteren
• extra filesignalering, Smart/ITS-maatregelen, aanbrengen of verbeteren verlichting en bewegwijzering
• snelheidsverlaging en uitbreiding en/of handhaving inhaalverbod vrachtwagens
• splitsen oprit Maarheeze/afrit tankstation, weghalen obstakels in de berm
Wil je meepraten over de voorgestelde oplossingen? Dan ben je van harte welkom tijdens de informatieavond op maandag 20 februari 2017, van 19.30 tot 21.30 uur in De Smeltkroes in Maarheeze (adres: Kijkakkers 1, 6026 ER Maarheeze).
Ik rij dagelijks op deze weg en doorgaans was ik de drukte voor maar door het “spitsmijden” rij ik nu ineens wel iedere ochtend in de drukte. Wat mij opvalt is dat er iedereen persé links wil blijven rijden en niet wil dat er iemand tussen komt dus wordt er erg dicht op de voorganger gereden waardoor er continue geremd moet worden waardoor de snelheid er compleet uitgaat. Ik denk als je afstand houdt en elkaar dat kleine stukje asfalt gunt de doorstroming veel beter is maar dat is mijn mening…
Eigellik is der mer ein oplossing. En det es A.
De rest is zwaore onzeen. Weem opsie B wes E op pepeer hiet gezatte hiet ut neet begrieëpe. Schienbaar hebbe vae tevöl geiten wollen sokken roond loupe deej tevöl tieëd hebbe um nao te deenke.
As dejje in Eindhove werrekdj hejje gein ânger kuuës. Gae zuldj toch nao eur werk motte.
Legdj dae noôwe wieëg aan en klaor. !!
As dejje det fiele probleem roond Den Haag haadj gehadj waasch al joare geleeje opgelosch gewaesch.
Ongeleufelik weej politisie zich met dieëze onzeen bieëzig kunne haoje met beslissinge deej 25 jaor geleeje al genoeëme haaje motte waere. Pragmaties en rationieël deenke es dieës minse schienbaar hieël vreemdj.
En nu nog even vertalen naar Nederlands A.U.B want heel veel mensen weten niet wat hier boven staat geschreven .
Ik heb geprobeerd om dit vertalen met Google vertaling maar deze taal wordt niet ondersteund https://uploads.disquscdn.com/images/69818adc103fd9ac729d0783d491874e39dfc38ae24cde9d4b2432b28c980862.jpg
Ettertje11 moet zelf al jaren naar Eindhoven om Nederlands te leren maar dat lukt zelfs naar jaren niet.
Dat is ook niet zo vreemd. Het is geen taal maar een dialect. Als je het dan toch persé wil weten. http://www.mijnwoordenboek.nl/dialect/Weerts
Det gao jae in goeëgle transleet neet veenge. Misschien ein kursus doon in plat wieërts. Det kûmdj eur taalkinnis ten goede.
Ik heb het wel begrepen .helemaal mee eens
Klopt helemaal. Erg veel oplossingen die een of ander bedrijf flink wat geld gaat opleveren en aan het probleem niets veranderen.
Met uch ins, ich mot auch um 8u op kantoor zeen, ich mot um 7:15 aan kerren um ut halen. Wat unne kolder, waal un leuk ungerwerp vor den optocht.
De beste oplossing is …zelf minder in de auto stappen.!!!!
trigger, het zijn mensen die naar het werk gaan.
Zou je ook eens moeten doen… werken
E bike . als je zoiets als oplossing aandraagt ben je geestelijk klaar voor promotie . deze mensen zullen waarschijnlijk wel een top salaris krijgen . van verdienen is hier geen sprake . als je dan echt niets kunt bedenken vraag je vervolgens om goede oplossingen bedacht door mensen die er niet voor betaald krijgen . koekoek
In deze lijst is A het enige antwoord op de vraag. De rest is gerommel in de marge of raakt kant nog wal (de trein naar Hamont?).
Zo te zien moet “smart ITS” in het antwoord zitten want dan klinkt het alsof erover is nagedacht.
Het enige antwoord met veel effect en een beperkte inspanning is van de vluchtstrook een spitstrook maken. Kost net zoveel als 6 jaar ‘onderzoek’. Hoe moeilijk is het? Plan het in en ben duidelijk. Of plan het niet in en ben ook duidelijk.
Oplossing A
Wat een managers off ambtenaren gelul is dit. Iedereen weet dat A de enige oplossing is.
Absoluut A
Helemaal eens.