Op de kruising Ringbaan Noord/St. Luciastraat is recent ernstige schade aan het wegdek geconstateerd. Dat moet snel worden gerepareerd, waarbij meerdere asfaltlagen moeten worden vervangen.
Om ernstige verkeershinder te voorkomen is het herstelwerk ingepland in een weekend. De herstelwerkzaamheden worden uitgevoerd in het weekend van 7 t/m 10 april. In de tussentijd tot aan het definitief herstel worden er tijdelijke maatregelen genomen.
Dit betekent dat na de ochtendspits van vrijdag 7 april vanaf circa 10.00 uur tot maandag 10 april 06.00 uur, de Ringbaan Noord is afgesloten tussen de Gouverneurlaan en de rotonde Ringbaan Noord/Suffolkweg v.v.
Tijdens deze afsluiting wordt ook direct regulier asfaltonderhoud op dit deel van de Ringbaan Noord uitgevoerd.
Omleidingsroute
Om het verkeer vanuit alle regionale invalswegen om te leiden via de Ringbaan van Weert geldt er tijdens de werkzaamheden een omleiding. Die route is met borden aangegeven.
Helaas is er nog geen “vrachtwagenproof” asfalt. Die worden alsmaar groter, langer en dus ook zwaarder. En Lidl DC mag zomaar veel groter groeien; dus nog veel meer vrachtwagens, die op deze splitsing moeten stoppen en vooral ook weer optrekken.
Let wel: ik heb niets tegen Lidl, want hoe groter, des temeer werkgelegenheid. Maar is daar volkomen misplaatst. Nog grotere blunder van de gemeente Weert dan de “Poort van Limburg”. Bovendien staat Kampershoek 2.0 nog helemaal leeg, terwijl er al jaren borden staan, die aangeven dat er mega distributiecentra (kunnen) worden gerealiseerd.
De rest van de Randweg Noord richting Nederweert is ook stuk…ik zie het bord van een aantal jaren geleden nog staan..” WIJ WERKEN AAN DE GROENE GOLF RANDWEG NOORD”
En wat is er van terecht gekomen….NIKS….ipv Groen is het een Rode golf geworden….en dat is het nog steeds…!!
Eens. Die groene golf is een rode golf. Ik rij onderhand door rood of veel te hard om door groen te kunnen rijden. De slumme heeft gelijk. Om in Nederweert te komen in de spits vanuit Boshoven moet ik 8 keer stoppen.
Waarom rij je niet langs het kanaal?
m.a.w., laten we allemaal de “sluiproute” gebruiken. Lijkt mij toch beter om te zeggen gemeentes (Weert en Nederweert) en Rijkswaterstaat, maak er een echte groene golf van en laat oranje tenminste zolang duren dat je, rijdend met de toegestane snelheid, als het op oranje springt je op een normale manier kunt stoppen en geef na rood voldoende tijd om het kruispunt vrij te maken voor de kruisende weg(en) groen krijgt.
Precies en tot aan de tijd dat het eea marcheert ga ik via het kanaal.
Amfibievoertuig zeker? Maar dan krijg je weer een probleem bij sluis 15! 🙂
Hahaha, we moeten vandaag de dag creatief blijven :-]
En laat het licht op de ringbaan pas op rood springen als er daadwerkelijk een halve paardenkop (langer dan twee seconden) staat te wachten aan één van de zijweggetjes…. Groen moet de basisinstelling zijn, niet rood.
Ik weet niet wat de prioriteit van onze gemeentelijke “verkeersvisionairs” nou eigenlijk is, maar brandstofbesparing, beperking van geluidsoverlast, rust en veiligheid, rijcomfort of een goede doorstroming kan het in elk geval niet zijn. Want dan slaan ze de plank echt volledig mis.
Het bekende verhaal?? Veel te veel vrachtverkeer vanaf de rotonde Ringbaan Noord/Suffolkweg tot de rotonde Ringbaan Noord/Eindhovenseweg?? Volgens mij ook de reden dat we daar nu dat prachtige uitzicht hebben op de geluidswering.
Als ik dit geweten had, dan was ik niet zo hard opgetrokken bij de verkeerslichten, sorry, sorry!