Foto’s – Het verkeer in Weert heeft het erg moeilijk vandaag. Door samenloop van omstandigheden loopt het verkeer vast in het centrum. Het zorgt voor files en geïrriteerde weggebruikers.
Het Stationsplein is afgesloten vanwege herstelwerkzaamheden, het Bassin deels dicht vanwege de herinrichting en ook ging de Ringbaan-Noord bij Boshoven vandaag dicht vanwege een spoedreparatie aan het asfalt. Tot overmaat van ramp viel het treinverkeer tussen Eindhoven en Weert ook nog eens uit door een rokende trein.
De vrachtwagens die van en naar industrieterrein de Kempen (voor o.a. de Lidl) rijden weten zich geen raad. De chauffeurs rijden zich vervolgens vast op bedrijventerrein Centrum-Noord waar ze vervolgens speciale verrichtingen moeten uitvoeren.
Bij het Stationsplein (aan zijde busstation) en het Bassin zijn verkeersregelaars ingezet. De begeleiden het verkeer in goede banen, maar het voorkomen van files in onoverkomelijk.
De werkzaamheden aan de Ringbaan-Noord duren nog tot maandagochtend 6.00 uur. De NS kan nog geen tijd geven wanneer de problemen op het spoor verholpen zullen zijn. Men vermoed rond 13.30 uur, maar zeker is dat niet. De verkeershinder vanwege de werkzaamheden aan het Stationsplein en Bassin zal de komende dagen nog aanhouden.
Bekijk een reportage van de werkzaamheden aan de Ringbaan-Noord.
[nggallery id=’4923′]
De Westtangent zou nog steeds een oplossing zijn voor het kapot rijden van de ringbanen door zwaar verkeer richting Lidl e.a.
Ik heb altijd al het gevoel gehad , dat de verkeersambtenaar in Weert niet de snuggerste is. Vooral de snelheid van verkeerslichten gaat in Eindhoven toch een stuk sneller. En dan het stuk afslag Weert-Noord tot speed rotonde; de voorgestelde snelheid is randdebielig laag.
Nou, nou wat een probleem zeg, natuurlijk kan het beter met de planning maar de wereld vergaat niet je zou eens 5 minuten later thuis zijn.
Ik maak me veel bozer over het feit dat er op het stationsplein 3.0 geen enkele verbetering zichtbaar is terwijl het plein maandag weer open gaat.
Weert was een beetje als Luik vandaag: je rijdt er heel gemakkelijk in maar komt er nooit meer uit…
Bij het lezen van bovenstaand stuk moest ik ook direct aan Luik denken, waar ik met mijn 40 ton, 4 mtr hoog en 18 mtr lange vrachtwagen regelmatig door de stad moest (wat officieel verboden is) als de tunnels op de E25 weer eens gesloten waren.
Van de ene omleiding wordt je daar midden in de stad met een grote vrachtwagen, via een nieuwe omleiding geleid (ook de oude E25 langs de Maas was afgesloten), over kleine woonerven tussen aan beide zijde geparkeerde auto’s door, tot ik shocking klem stond, in een éénrichtingsweg, voor een 3,5 mtr hoog tunneltje. Politie reed gewoon voorbij, ondanks dat ik mij bijna voor hun auto gegooid had. Vragen aan omstanders lukt niet als je geen Frans spreekt, want ze verrekken dat ze Engels, Duits of Nederlands spreken.
Liège, misère, misère.
Je kunt ook de tunnels vermijden en via eerst Aachen/Verviers daarna de binnenlanden in. Je komt dan of net voor of net na de beruchte klim na Luik de E25 weer op.
U bedoelt over de E40 – E42 Verviers en dan via Theux.
Met een personenauto is deze weg redelijk goed te doen (leuk toeristisch), maar helaas voor alle verkeer boven 10 ton fermé (verboden).
En de weg via La Ried – Spa is ten eerste voor vrachtverkeer niet aan te raden en ten tweede is volgens mij dit traject en de stad Spa, ook verboden voor doorgaand zwaar verkeer.
De oude E25 langs de Maas door de stad Luik, of vanuit vliegveld Bierset en dan langs de Maas en door de stad, werkte meestal toch het beste en snelste. Vaak reed ik s’nacht ook door de (verboden) stad Luik, als ik tijdens de rit wat oponthoud had gehad, ondanks dat het niet mocht, maar was wel 15 minuten korter dan via de tunnels op de E25.
Heb hem met 40 ton onderweg naar Italie ook gereden. Zoals jij niet kijkt naar het nachtelijk rijverbod, zo kijk ik niet naar het 10 tons verbod. Feit is dat het gewoon kan, eigenlijk moeiteloos.
Hahaha, vind het wel grappig. Mensen die hier meelezen denken wellicht, daar heb je weer twee van die chauffeurs die denken dat ze de koning van de weg zijn. Niet wetende dat het niet mogelijk is om je aan alle regels te houden. En vergetende dat ze zelf ook tal van regels al dan niet bewust overtreden.
Ook eerder Italie gereden en nu op een tankauto toevallig?
Nee, helaas wegens omstandigheden geen chauffeur meer.
Italië, Spanje, Kroatië, Slovenië,, Oostenrijk, Zwitserland, alleen als touringcarchauffeur gedaan. Als vrachtwagenchauffeur alleen dag(nacht) ritten gedaan (heen-terug), Nederland, België, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk.
Oh ik alleen op een vrachtwagen. Scandinavie, Rusland, Ierland, Polen, Hongarije, Tsjechie, Slowakije, Albanie, Roemenie, Servie, Montenegro, Griekenland, Macedonie en Turkije nooit geweest. De rest wel en verreweg het meeste in Italie, in letterlijk heel het land, ook op de eilanden.
Erg veel geleerd, vooral tijdens mijn overschot aan vrije tijd tijdens feestdagen of weekenden. Zocht altijd de achterbuurten van de grote steden op. Daar waar de mensen nog een beetje puur zijn en je uitstekend kunt eten.
Zo extreem als afgelopen vrijdag zal het wel niet meer worden, maar het is misschien wel een idee om op zaterdagmiddag een verkeersregelaar bij de “buik van Verhegge” te zetten zolang de Kasteelsingel aan een kant afgesloten is.
Met alle respect doch dit is te voorzien ( behalve de trein)
Je gaat toch niet tegelijk een aantal hoofdaders omleiden
Een klein kind kan verzinnen dat zo iets tot problemen leidt
Tsjaa….de planning- een omleidingespecialisten, hebben mij niks gevraagd, en dan krijg je deze ellende…
waarom zouden ze iemand op wdg vragen! die anoniem altijd licht te zeiken op alles.
Kwestie van planning????
De titel kan beter worden Omleidingen in weert veroorzaken chaos. Wat een ellende.
Wel slim om alle belangrijke punten van weert af te sluiten
Tja, omleidingen leggen, moet je verstand van hebben.
Ja, men kan vanuit ringbaan west gewoon de suffolkweg zuid op, net zelf gezien
Dan zou het voor het vrachtverkeer naar het industrieterrein de Kempen, ook geen probleem moeten zijn.
Het is natuurlijk wel een heel eind omrijden via Ringbaan-Oost, -Zuid en -West, maar moet goed te doen zijn, mits het natuurlijk goed aangegeven staat.