Woensdag 5 juli wordt om 07.30 uur de nieuwe Aldi-vestiging aan de Ringbaan-Oost naast het Esso tankstation en op het nieuwe winkelcentrum van Leuken feestelijk geopend.
De opening wordt verricht door filiaalleider Martin Bolk samen met locoburgemeester / wethouder Frans van Eersel. Het is niet zomaar een opening, het gaat om een duurzaam gebouwd filiaal met een verrassend en vernieuwend assortiment. De nadruk ligt op veel verse producten zoals vlees, vis, groente en fruit.
Het vers afgebakken brood in de winkel (bake-off afdeling) is meteen een geurige binnenkomer. De vele ‘best geteste’ producten geven aan dat naast de voordeligste prijs ook goede kwaliteit hoog in het vaandel staat bij Aldi.
De verwachting is dat het op de openingsochtend dringen wordt: de eerste 400 klanten krijgen bij aankoop van minimaal € 10,- een tas met een aantrekkelijke prijs. Door een kraskaart open te krassen, wordt de prijs zichtbaar: van bijvoorbeeld een tablet tot tegoedbonnen ter waarde van € 250,-. Voor klanten die geen prijzentas meer kunnen krijgen is er -zolang de voorraad strekt- een gratis Aldi-tas.
Trots
Een verheugde filiaalleider Martin Bolk: “Wij zijn erg blij met de prettige sfeer, de mooie uitstraling en het uitgebreide assortiment binnen ons nieuwe Aldi- winkelconcept. We zijn ervan overtuigd dat iedereen aangenaam verrast wordt door onze uitgebreide versafdelingen, scherpe aanbiedingen en kwalitatief hoogwaardig producten voor een lage prijs. Daarnaast ben ik erg trots op het feit dat we zo’n duurzame winkel hebben. We maken dit filiaal samen met onze klanten tot een groot succes.”
Energiezuinig pand
Het nieuwe pand is duurzaam gebouwd en heeft energielabel A++++. De milieubelasting is bijna nul. Primeur is het Nederlands duurzaamste afwateringssysteem op de 3500m2 grote parkeerplaats, deze is compleet zonder goot. De winkel wordt verwarmd met restwarmte uit het koelproces en er is geen bijverwarming op gas (er is geen gasaansluiting). Het pand beschikt verder over een warmteterugwin-installatie op het natuurlijk koudemiddel CO2, extra isolatie en alle verlichting binnen en buiten is LED. Ook is bij de keuze voor bouwmaterialen gelet op de hergebruik-mogelijkheden.
Ongeveer de helft van de benodigde stroom wordt opgewekt door 230 zonnepanelen op het dak, die kort na opening geplaatst worden. Papier en folie worden 100% gerecycled via een in de laad- en loskuil geplaatste wormpers.
Foodtruck
Om een extra lekkere impuls te geven aan de feestelijke opening, staat er op de openingsdag een Foodtruck op de parkeerplaats. Daar worden heerlijke gerechtjes aangeboden. Klanten kunnen kennis maken met lekkere recepten, vers klaargemaakt met de producten van Aldi. In de week na de opening zijn er diverse proeverijen voor de klanten in de winkel. Zodra het parkeerterrein klaar is, beschikt het nieuwe filiaal aan het St. Jobplein over bijna 300 gratis parkeerplaatsen. De openingstijden zijn van maandag tot en met woensdag en vrijdag en zaterdag van 08.00 tot 20.00 uur, donderdag van 8.00 tot 21.00 uur. En op zondag van 08:00-18:00 uur.
Zie ook www.aldiopent.nl/weert
Nou nog een beetje klantvriendelijk en alles is klaar
Word lastig. Is natuurlijk een Duits concern dat over lijken gaat. Geven geen ruk om personeel en/ of klanten. Kwaliteit is het voornaamste maar het boeit ze niks of er wel middelen, geld en personeel voor is. Bij de jumbo hebben ze per dag ontzettend veel personeel rondlopen. Bij de Aldi niet. Want het draait daar puur om omzet en productiviteit. weinig omzet? Dan schrappen we uren op de lijst. Met als gevolg dat de paar vaste werknemers veel te veel uren maken en ook nog het werk af moeten krijgen , wat praktisch onhaalbaar lijkt tijdens de openingstijden. Dus dat dan de klantvriendelijk te wensen overlaat, dat begrijp ik wel.
Daarnaast; we willen tegenwoordig allemaal de beste kwaliteit voor de laagste prijs. Dus ook nergens misgrijpen en het liefst gelijk aan de beurt bij de kassa. Want als we ook maar even moeten wachten reageren we dat af op het personeel. Terwijl we weten dat ze ” hard” werken. Dus waarom moeten zij wel vriendelijk zijn, terwijl het gros van de mensen die een winkel binnen komen altijd lopen te treuzelen, maar eenmaal bij de kassa moet het gas erop. Misschien zelf een glimlach opzetten, krijg je geheid een lach terug. Over vriendelijkheid gesproken. ( dit is algemeen bedoeld Peterke, niet persoonlijk ri u).