Stedin Groep heeft per 1 juli haar energienetten in Weert overgedragen aan Enexis Netbeheer. Hiermee is Enexis Netbeheer de gereguleerde netbeheerder in heel Limburg. In februari kondigden Stedin Groep en Enexis Groep de transactie al aan. Met de overdracht is de transactie per 1 juli definitief.
Voor de 22.000 elektriciteits- en 20.000 gasaansluitingen betekent dit dat vanaf 1 juli de tarieven van Enexis Netbeheer gelden. Doorgaans houdt dit in dat klanten iets minder aan netbeheerkosten via de energierekening kwijt zijn. Dit is afhankelijk van het type aansluiting. Klanten zijn hierover per brief geïnformeerd. Meer informatie over de tarieven van Enexis is te vinden op https://www.enexis.nl/consument/aansluiting-en-meter/tarief/maandelijkse-netwerktarieven. Het storingsnummer voor gas en elektriciteit blijft ongewijzigd: 0800-9009.
Door elektriciteits- en gasnetten in de provincie Limburg in één hand te brengen ontstaat een situatie die duidelijk is voor alle belanghebbenden zoals klanten, gemeenten en provincies. Verder maakt dit een efficiëntere werkwijze mogelijk. De 33 medewerkers die nu nog voor Stedin in Weert werken zijn vanaf juli werkzaam bij Enexis Netbeheer.
Sinds het begin van deze eeuw beheert en onderhoudt Stedin de energienetten in de Limburgse gemeente Weert, terwijl de rest van de provincie inmiddels wordt beheerd door Enexis Netbeheer. De overname van de energienetten in Weert past binnen het beleid van het Ministerie van Economische Zaken om het werkterrein van de netbeheerders langs provinciale grenzen te organiseren (zoals beschreven in het rapport van de commissie Kist in 2008).
En hoe zit dat met klanten van Eneco, zoals ik?
Kan me niet voorststellen dat ik in Weert de enige ben met al een slimme meter en daaraan gekoppeld een TOON-thermostaat?
PS: ik heb zowel Eneco als Enexis per email hierover gevraagd, maar nog geen respons gekregen.
Denk dat je je vraag op een andere website moet stellen!
Natuurlijk, dat heb ik ook gedaan en heb inmiddels ook antwoord binnen
Nog geen respons, dan zijn ze nog aan het bijkomen van het lachen.
Een andere netbeheerder, de stroom is het zelfde de masten en kabels ook.
Er veranderd alleen een naam en het vastrecht.
Toon blijft werken ook bij Enexis.
Zelfs die niet zo slimme meter blijft werken en pulserende voedingen verkeert meten.
En de mededingingsautoriteit? Vroeger moest er concurrentie (marktwerking) zijn, nu mag het blijkbaar niet meer.
Volgens mij bestaat die nog wel, maar dat zijn allemaal slapende grijze oude personen (m/v) met minimaal een tonnetje per jaar.
Als er echt iets gebeurd schrikken ze wakker en zeggen steevast: Oh ja, maar dat wist IK toch niet! Dat moet je haar/hem vragen!
net een slimme meter . krijg je weer een nieuwe . moet geld kosten
gelukkig mogen wij dit betalen .
Heb je net een slimme meter, dan moet die toch vervangen worden omdat Enexis deze niet kan uitlezen! Niet minder belangrijk, als de gasmeter meer dan 15 meter verderop hangt, dan kan deze ook niet worden uitgelezen.
En wat is het nut van die “slimme meter” voor de gebruiker? Niets anders dan dat gegevens over je worden verzameld. Al die dingen die vroeger in de gaten moesten worden gehouden zoals geen monopolie en/of privacy worden gewoon voor het gemak vergeten als er geld mee gemoeid is.