Update – (Foto’s) De Stadsbrug van Weert heeft last van een ochtendhumeurtje en dat zorgt voor een vervelende situatie voor de weggebruikers.
Hoewel het brugdek op z’n plaats ligt willen de slagbomen niet meer omhoog. Hierdoor kan het gemotoriseerd verkeer de brug niet passeren. Er is wel een verkeersregelaar aanwezig die het verkeer omleidt.
Op aanwijzingen van de verkeersregelaar mogen fietsers en voetgangers de brug wel over. Ze zijn dan wel genoodzaakt om even te limbodansen. Het overige verkeer zal via de Boshoverbrug of Biesterbrug moeten omrijden.
Een monteur is onderweg om het probleem te verhelpen.
Update
De slagbomen werken weer 🙂
[nggallery id=’5345′]
En ze zijn (of waren net) weer in storing.
Meer dan opmerkelijk dat de opgesomde nadelen steeds achteraf geconstateerd worden. Wie is in Weert eigenlijk eindverantwoordelijk voor deze voorzienbare gebreken en is die
instantie of persoon wel getoetst op voldoende kennis van zaken. Je vraagt het je onderhand wel af vanwege het steeds maar weer de beurs te moeten trekken voor het (meermaals) herstel van al deze geintjes.
Die zal zich waarschijnlijk verschuilen achter de adviezen van een of ander bureau (en ik ga niet zeggen met connecties naar een wegenbouwer).
Wie van de heren zal hierop reageren
Het wachten is op de eerste reageerder die Bennie er weer bij wil hebben, daarna het gemopper op het “nieuwe” stadhuis wat de arme burger van Weert allemaal moet betalen, vervolgens de Poort van Limburg en dan sluiten we af met Breekpot en andere onbekwame bestuurders die al het moois in Weert hebben afgebroken.
Vwbt het stadhuis en de PvL heeft iedere reageerder 100% gelijk
En waarom word dit alles nog altijd getoloreerd door de weerternaren? Omdat het ze klote meer kan schelen wat er met hun stadje gebeurd de heren van het bestuur doen en laten toch wat ze willen en plukken de burger en de stad kaal en vertrekken strakjes met een mooie premie een dik huis en een goed pensioen op zak.
Maak een goed programma en stel je verkiesbaar…Het geschreeuw vanaf de zijlijn komt nogal knullig over.
heb je in dit land niets aan want je kunt alleen “regeren” d.m.v. samenwerking (lees compromissen sluiten) met een of meer andere partijen.
Dat noemen wij hier democratie. Of heb je liever een alleenheerser?
Uiteraard niet, maar een 2 of 3 partijen systeem is een veel zuiverder vorm van democratie. Een systeem waarbij je in theorie 150 partijen in de tweede kamer kunt krijgen betekent alleen maar dat geen enkele partij een programma kan uitvoeren. Kijk naar alle compromissen die ze nu bij de formatie moeten sluiten. Lang leve het poldermodel.
Duidelijk.
Compromissen sluiten moet goed zijn voor beide (of meerdere) partijen. De neuzen moet allemaal in de zelfde richting, ten voordelen van het land en ALLE burgers (geldt ook voor bedrijven verenigingen en overige instanties). Niet alleen maar ten voordele van enkele.
Waarom denkt u dat de PvdA na de laatste Tweede Kamer verkiezingen geminimaliseerd is tot een splinterpartijtje?
Als je je eigen verkiezingsprogramma volledig in de sloot gooit en 100% met de “vijand” “samenwerkt”, dan raak je veel, heel veel stemmers kwijt.
Voor dat iemand je (PvdA) weer ooit op je woord gelooft, ben je al weer decennia’s verder.
Omdat ze te veel compromissen moesten sluiten met als resultaat programma onderdelen van de VVD? Waarom laten SP en Groen Links het nu afketsen? Democratie wil zeggen de stem van de meerderheid. Voor zover ik weet is in Nederland nog nooit lands-, provinciaal- of gemeentebestuur geweest waarbij een programma (dus niet een gedeelte van) kon worden uitgevoerd dat door de meerderheid van de bevolking was gekozen.
Niet waarom, maar juist dáárom laten SP en Groen Links het nu afketsen, omdat ze weten dat ze té veel compromissen moeten maken en juist het tegenovergestelde van hun verkiezingsprogramma moeten uitvoeren als ze in de regering komen. Beide partijen willen bij een volgende verkiezing niet eindigen met nog maar 2 à 3 Kamerleden.
als je vroeger opgelet had op school! had je het nu druk met een baan ipv een brug
In de toekomst zal de brug en de slagbomen voor nog meer storing gaan zorgen.
Er zijn in principe te veel slagbomen..als één slagboom storing heeft, heeft alles storing.
Verder zal door het onbelans in de brug, steeds meer storing optreden.
Ook het zeer ingewikkelde verkeerlichtensysteem is storings gevoelig.
Veel fietsers die door de nieuwe situatie veel meer tijd nodig hebben om de brug te passeren….zullen gaan SPOOKRIJDEN op de diverse fietsstroken en over de voetgangers paden.
De scholieren die van Boshoven komen en de Kasteelsingel opmoeten, zullen doorrijden naar hotel Munten om daar, onveiliger de verlengde Beekstraat in te
rijden.
Het Bassin is een TEKENTAFELPLAN….en geen PRAKTIJKPLAN..!!
Helemaal eens met Slumme hendedrik. Ook het Stationsplein (incl. stukje parallelweg) valt onder de noemer TEKENTAFELPLAN
Zou je, na al de mislukte verkeerssituatiewijzigingen (ga die maar eens op een scrablebord leggen) eigenlijk niet meer vreemd moeten vinden. Als er niet binnen een half jaar een bureau moet worden ingeschakeld om de situatie te herbezien dan mag dat een wonder heten.
Hoe zou het volgens jou ingericht moeten worden?
Ik zou eens bekijken hoe het zou zijn als alle “vreemde” knikken en versmallingen er uit zouden worden gehaald en dan over de hele singel eenrichtingsverkeer instellen.
Bent u ooit in Belgisch Bree geweest?
Daar heeft men van een groot gedeelte van de singel een éénrichtingsweg gemaakt. Op andere gedeelte van de singel heeft men de halve singel gebruikt door een parallelstraatje én meerdere parkeerplaatsen (6 parkeerplaatsen in ieder “hokje”) aan te leggen. Zie voor meerdere uitleg en foto’s Google Earth of Google Maps.
In Bree werkt het perfect (én betalingsvrij parkeren).
Geef eens voor deze ene keer een reactie…Hoe zou het volgens jou ingericht moeten worden?