(Foto’s) De hulpdiensten zijn dinsdag omstreeks 11.20 uur gealarmeerd om een vrachtwagenchauffeur in nood te helpen.
Op de Achterste Singel had een vrachtwagen zich vastgereden in de greppel naast de berm. De vrachtwagen was onderweg naar het distributiecentrum van de Lidl. De chauffeur had zijn TomTom gevolgd en kwam daardoor op de verkeerde route terecht.
De Achterste Singel ligt aan de andere kant van de ‘spoorlijn IJzeren Rijn’. De chauffeur wilde onder het tunneltje door, maar dat paste niet. Daarom reed de chauffeur in z’n achteruit terug. De vrachtwagen was pas 6 weken in bezit van de chauffeur. Hij wilde iets uitwijken voor de takken die over de weg hingen, maar dat ging mis. De vrachtwagen zakte in de naastgelegen berm.
De brandweer kwam ter plaatse voor een inspectie, maar kon verder niets betekenen. De vrachtwagen is vervolgens door een berger uit de berm gehaald waarna de chauffeur zijn leveringsopdracht alsnog kon uitvoeren.
[nggallery id=’5396′]
Haha klöppel
Ivo! Jij hebt zeker nooit een fout gemaakt in je leven
heb mij altijd afgevraagd of er uberhaupt een navigatie is voor vrachtwagens? Neem aan dat zoiets toch moet bestaan en dat zulke wegen/tunnels etc dan vermeden worden?
Ja zeker bestaat er navigatie voor vrachtwagens (ik heb er zelf ook één), die waarschuwt voor, wegen verboden voor vrachtwagens, wegen met hoogte – breedte – lengte – of gewicht verboden.
Deze navigatie voor vrachtwagens zijn wel stukken duurder als een gewone autonavigatie. Waarschijnlijk dé reden waarom vrachtwagenchauffeurs deze navigatie, speciaal voor vrachtwagens, niet aanschaffen.
Ook staat bij de meeste wegen waar vrachtwagens, om de één of andere reden niet in mogen, verbods(verkeers)borden, waar en waarom ze deze wegen niet in mogen/kunnen (zoals @Rich ook al zegt over deze weg).
ook de wegen zijn lidl .
Niet de eerste, en zeker ook niet de laatste!
Hoe dom je kunt zijn om daar in te rijden.
Er staan 2 verkeersborden, een bord verboden voor vracht verkeer,
en een bord voor dood lopende weg.
Ik ben er al lang niet meer geweest, maar volgens Google Maps klopt het wat u zegt over die twee verkeersborden.
Via het tunneltje aan de Geuzendijk kan hij onmogelijk gekomen zijn (3,3 mtr hoog).
Hij moet dus via de Geuzendijk vanuit Budel gekomen zijn, waar het bij de Tracheeweg al fout ging. Hier staat namelijk al een verkeersbord “verboden voor voertuigen hoger dan 3,3 mtr.
Als hij de Trancheeweg was ingereden, dan had zijn navigatie direct een nieuwe route gepresenteerd.
Maw. een bekeuring voor negeren van 3 verkeersborden, was hier op zijn plaats geweest.