Kelpen-Oler – (Foto’s) De hulpdiensten zijn vrijdag omstreeks 11.15 uur gealarmeerd voor een verkeersongeval op de snelweg A2 bij Kelpen-Oler.
In de rijrichting van Maastricht naar Weert waren meerdere auto’s met elkaar in botsing gekomen. Niemand raakte gewond bij het ongeval. De voertuigen liepen wel flinke schade op. Drie voertuigen werden afgesleept door een berger.
Ten gevolge van het ongeval ontstond er een flinke file tot aan Maasbracht. Het was druk op de snelweg, mede door terugkerend vakantieverkeer. De weg is inmiddels weer vrijgegeven.
[nggallery id=’5644′]
Snelheid minderen, afstand houden,en opletten.
Dat zou al veel schelen.Soms ga je 120 km per uur en dan komen ze je voorbij alsof je stilstaat.
Eens. En ook wat meer manieren in het verkeer. Mensen gebruiken richtingaanwijzer niet meer waardoor je schrikt. En de Volvo’s V60 en Peugeot 308 vliegen met bosjes over het tankstation bij Maarheeze. Asociaal gewoon. Als je daar staat te tanken moet je goed opletten want je wordt van je sokken gereden.
Ik zou ze graag willen aanspreken want de politie is nergens, maar dan ook nergens te bekennen.
Gedeeltelijk met uw eens, maar ondanks het snelheid minderen, afstand houden en het goed opletten, kan het gebeuren dat terwijl u één seconde in uw spiegel kijkt (om bijvoorbeeld te willen inhalen), uw voorganger abrupt moet remmen. Zeg niet dat het u nooit zal gebeuren, want in één seconde kan er veel gebeurt zijn.
Bijna, of zo goed als iedere dag, is het wel ergens raak op de A2 tussen knooppunt Leenderheide en knooppunt Het Vonderen, wegens een overvolle A2.
Het is wachten op de big bang (met vrachtwagens of autobussen).
Maar ja, Brabant en Limburg is ook zo een eind ver weg van de Randstad.
carpoolen zou een groot deel van de overvolle snelwegen oplossen. Of je gaat met de trein. Maar je hebt wel gelijk , het is bijna elke dag raak. Waardoor het komt ? – hierover zijn de meningen verdeelt, en hebben al voor de nodige discussie geleid op deze site
Carpoolen: we zijn te veel op onze vrijheid gestelt om te gaan en staan waar we willen. Dus die file en de finaciele winst bij carpoolen nemen we graag voor lief.
Trein: zet je route eens uit als je vanuit nederweert naar veldhoven(asml)moet.. idd je pakt de auto
Toch blijf ik erbij dat op bepaalde tijdstippen, 2 x 2 rijstroken op dit stuk A2, te weinig is. Met een derde rijstrook aan beide zijde, kan er veel (file)problemen worden opgelost.
Carpoolen is met het uitsterven van vaste banen en vaste werkuren, ook mee uitgestorven.
En dan te bedenken dat alleen al ASML in Eindhoven meer bijdraagt aan het BNP in Nederland dan de complete Rotterdamse haven… En de politiek in Weert geeft de voorkeur aan investeren in het OV i.p.v. de A2….
Ach ach ach, zij zijn groot en ik is klein. Ja hoor, daar istie weer, de slachtofferrol. “Brabant en Limburg is zo wijduweg van Holland”. In de Randstad zijn natuurlijk nergens en nooit ongelukken?