(Foto’s) Het grootste distributiecentrum van de Lidl in Nederland is woensdagmiddag officieel geopend in het bijzijn van wethouder Van Eersel en gedeputeerde Twan Beurskens van de Provincie Limburg.
Al zeven jaar bevoorraad Lidl haar supermarkten in Zuidoost-Nederland vanuit Weert. Het distributiecentrum bleek al snel te klein te zijn en vorig jaar werd gestart met de uitbreiding. Inmiddels is de grote verbouwing zo goed als voltooid. Zo is de vloeroppervlakte flink uitgebreid, zijn er extra parkeerplaatsen bijgekomen en zijn de voorzieningen voor de vrachtwagenchauffeurs uitgebreid.
Gisteren werd de uitbreiding gevierd met een officiële opening waarbij ook de wethouder en gedeputeerde van de Provincie Limburg voor waren uitgenodigd. Ze mochten een kijkje nemen in het distributiecentrum om zelf te aanschouwen hoe het proces in zijn werk gaat. Want naast de bevoorrading van de supermarkten worden op het Lidl-kantoor in Weert ook de ontwerpen gemaakt van de nieuwe Lidl supermarkten en medewerkers opgeleid.
Weetjes
Elke dag arriveren in Weert 120 vrachtwagen bij het distributiecentrum. Elke maand worden er 50.000 tot 60.000 pallets aan producten verwerkt waarbij zo’n miljoen doosjes worden versleept. Bij het DC in Weert werken tussen de 200 tot 300 personen.
Bekijk een impressie van het distributiecentrum.
[nggallery id=’5821′]
Zelf geven ze zich zelf de ene award na de andere. Echt zielig aldi is echt beter en verser
En Aldi (en AH en Jumbo en Emte en Jan Linders ea) doen dat niet?
Wat dat betreft zijn ze allemaal zielig.
PS: Wat bedoel je met verser? Ik zag recent bij Aldi een verpakking rode druiven, die al bijna wijn was!
Daar is in de winkels weinig van te merken, van de week nog op q music Limburg in het journaal. Lidl scoort het slechtst van alle supermarkten wat betreft houdbaarheid tot de uiterste verkoopdatum. Het is maar dat je het weet.
Jumbo, Aldi, Albert Hein scoren vele malen beter.
Dat denk ik niet, laatst, vrij recent na 2 e-mails en 4 telefoontjes lag de bedorven kaas nog in het schap (kaas met maden) toen 3 dagen verder nog een keer gebeld de 5e keer, toen pas werd er rechtstreeks contact opgenomen met het filiaal en de kaasjes uit het schap gehaald.
Dat is Lidl in het echt.
Heb je er wel eens bananen gekocht? Niet doen ze zijn vaak zwart van binnen, niet altijd maar vaak wel, wij komen er bijna niet meer. Dit alles zegt veel over transport en koeling van Lidl producten.
Wie van de Lidl klanten gaat er nou 5 keer bellen en e-mailen.
Wegblijven is toch veel makkelijker.
Mensen die qua verzuurdheid dreigen van de PH schaal af te vallen, die bellen 5 keer.
Niemand verplicht je om naar de Lidl te gaan. En als jij niet komt hoeven ze de deuren echt niet te sluiten ivm lagere omzet. Voor jou 10 anderen.
Ja, jij zou het wel leuk vinden dat andere klanten deze bedorven kaasjes kochten, een typische Lidl instelling.
Zo te lezen zeg ik dat nergens.