(Foto’s) De politie is woensdagmiddag gealarmeerd voor een ongeval op de Maaseikerweg in Weert.
Ter plaatse had een vrachtwagen zich vastgereden onder de spoortunnel. De trailer kwam klem te zitten onder de stalen balk. De betonnen constructie werd niet geraakt en dat was gunstig voor de treinreizigers. Het treinverkeer kon gewoon door. Het verkeer op de Maaseikerweg ondervond wel enige hinder. De weg moest tijdelijk worden afgesloten.
Onder toezicht van de politie wist de chauffeur zijn vrachtwagencombinatie los te krijgen. De vrachtwagen kon vervolgens naar een parkeerplaats rijden waar de schade kon worden geïnventariseerd. Niemand raakte gewond bij het incident.
[nggallery id=’5872′]
Hoe dom kun je zijn.Ik ben zelf ook chauffeur en let automatisch al op de borden. Bovendien als je vlak voor een te lage tunnel rijdt moet je dit toch kunnen zien en alle alarmbellen moet gaan rinkelen. Gelukkig is het hier nog goed afgelopen.
KNAP gedaan !!
Gewoon voor viaduct een constructie met kettingen hangen weten ze precies als ze er onderdoor kunnen gaan
Eigenlijk doet de stalen constructiebalk hetzelfde werk als wat u met kettingen voorstelt. Het enige nadeel van een ketting is dat die kapot gereden wordt en de vrachtwagen alsnog doorrijd tegen de betonnen constructie van de brug, met alle gevolgen van dien.
Ik bedoel zet deze constuctie al 1 km voor de tunnel bij deze kan het op de maasiekerweg helaas niet
Waarom worden die tunnels allemaal zo krap gemaakt? Deze en die bij de Princenweg
Het spoor (en de tunnels) lag(en) er al meer dan een eeuw geleden, toen er nog geen vrachtwagens bestonden en men goederen nog met paard en wagen rond bracht. In die tijd dat ze gebouwd werden, waren dit gigantische tunnels.
Bij deze tunnel weet ik dat men hem niet dieper kan uitgraven, vanwege de stabiliteit van de fundering van de tunnel.
Af-knap-per…
Was nou maar naar Specsavers gegaan ;). Kunnen die chauffeurs de borden niet lezen of gewoon eigenwijs zijn en door duwen.
Er is ook navigatie speciaal voor vrachtwagens, die de chauffeur langs dit soort obstakels (te hoog, te breed, wegen verboden voor vrachtwagens, etc.) omleidt. Helaas zijn deze navigatiesystemen stukken duurder dan normale navigatie, vandaar ze niet zoveel verkocht worden.
echt knap hoor 🙂