Maarheeze – (Foto’s) De gemeente Cranendonck heeft de proef om het sluipverkeer van de A2 te weren in werking gesteld. Er zijn borden geplaatst en sinds enkele dagen zijn er ook verkeersregelaars actief in Maarheeze.
Al jaren ervaren de inwoners van Cranendonck overlast van het sluipverkeer dat komt vanaf de A2. De overlast wordt met het jaar erger. Met name in Maarheeze staat het bijna dagelijks vast door het sluipverkeer. Men is de overlast zat en daarom zijn er maatregelen genomen om het sluipverkeer tegen te gaan.
In opdracht van de gemeente worden van maandag tot en met donderdag tussen 7.00 en 9.00 uur een aantal wegen afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. De wegen worden niet afgesloten voor bestemmingsverkeer, dus als men in Maarheeze moet zijn kan men er gewoon door.
Vanochtend werden er verkeersregelaars actief in Maarheeze. Het verkeer dat eigenlijk op de snelweg hoorde werd dan ook door hen teruggestuurd naar de A2. De maatregelen lijken te werken want het is een stuk minder druk in het dorp. Zo kunnen de ouders hun kinderen weer ‘normaal’ naar school brengen zonder zelf vast te komen staan of zonder dat ze bijna omver worden gereden door een forens met haast.
Nu wordt er nog gewaarschuwd, maar over enkele weken zal de politie gaan controleren en dan kunnen er ook boetes worden uitgeschreven.
[nggallery id=’5978′]
Zo vanochtend was er dan het eerste infarct (1.5 h vertraging)na een ongeluk op de A2. Met speciale dank aan de gemeente Cranendonck die dit mogelijk heeft gemaakt.
Natuurlijk moet het sluipverkeer aangepakt worden …het is asociaal gdrag…!!
Dat zijn dezelfde “aso’s” die bij de file afslaan naar een tankstation en zogenaamd gaan tanken…dat zijn dezelfde “aso’s” die bij een file afslaan bij een afslag, en even verder weer de autobaan oprijden….dat zijn dezelfde “aso’s” als de de autobaan overgaat van 2 naar 1 baan of van 3 naar 2 banen…zolang mogelijk links blijven rijden..en op het laatste moment willen invoegen…dat zijn de zelfde “aso’s” die bumperkleven…en ook dezelfde “aso’s” die waar dan ook te hard rijden…!
AANPAKKEN DIE LUI..!!
Stel dat het in je eigen straat gebeurd…dan piep je wel anders….
Sterk :-]
Wat een vergelijk.
Iemand die een sluiproute neemt dan ook automatisch bumper kleeft
Beetje dom !! Slumme
Ik ben het met je eens, maar over punt over het zolang mogelijk links blijven rijden als er over gegaan wordt van 3 naar 2 rijbanen zit je compleet naast.
Dat is juist de bedoeling van de wegbeheerder benut de beschikbare rijbanen zolang als toegestaan is, zolang er geen verdrijvingsvlakken staan mag je gewoon rijden op die linkerbaan.
“Ik moet iedere ochtend bij Golfclub Haviksoord zijn, want ik ben daar namelijk lid. En ga een balletje slaan.”
Wat een oplossing. Nu rijd iedereen via Sterkel naar Heeze-leende om daar vooralsnog binnendoor de A2 op te kunnen. De collegialiteit van Gemeente Cranendonck naar Gemeente Heeze-Leende. Dit probleem moet gezamenlijk, structureel worden opgelost. Niet met dit soort individuele acties waarmee het probleem zich enkel verschuift.
iedereen die in de file staat zal het eenorm erg vinden dat jij een balletje moet slaan
Volgens mij geeft Niek aan dat hij bestemmingsverkeer is…
Dat klopt helemaal Disqus.
Mee eens ! Dit is verschuiven van problemen.
Het enigste voordeel (dat is er ook namelijk) is dat de A2 nog sneller zal stijgen in de file top10.
Mogelijk kan hierdoor versneld begonnen worden met verbreding van de A2.
In Heeze-Leende heeft men dit al jaren geleden ingevoerd niet op de doorgaande weg maar wel op de sluiproutes.
https://www.google.nl/maps/@51.3450827,5.551351,3a,75y,267.05h,95.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1s75aE0CJeGn0cBnfckvIy3w!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.nl/maps/@51.3457346,5.5511633,3a,75y,342.87h,86.95t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6LkI8bAghXFnF4-3mZ8C3A!2e0!7i13312!8i6656
Klopt, hier heeft met ook de “uitgezonderd bestemmingsverkeer” wijselijk weggelaten.
*Met de politiemacht die op de been was had men wel een paar profesionele bendes op kunnen rollen.
*De meeste afgesloten wegen gaan helemaar niet door het dorp maar tussen weilanden.
*Wordt er ook gemeten hoeveel meer A2 file er staat? Of is het succescriterium alleen verkeer in Maarheeze. In dat geval hoef je geen proef te doen.
*Als ik dit artikel lees krijg ik de indruk dat de forens maar eens flink aangepakt moet worden. Het zijn blijkbare zware criminelen die altijd met 200 door de woonwijk racen.
Natuurlijk is het succescriterium of de ellende in Maarheeze wordt opgelost. Of moet de gemeente daar het fileprobleem op de A2 oplossen. Dat wordt hier niet meer of minder door. Enkel kunnen bewoners van een dorp nu op een normale manier over de straat en kunnen kinderen alleen en veilig naar school. Daarvoor ga je in een dorp wonen en niet in een stad.
Maar in deze enkel nog egoïstische maatschappij is het natuurlijk uit den boze om iemand op zijn niet gewenste gedrag aan te spreken want we maken zelf wel uit wat we doen! Enkel als het ons zelf treft dan moet hemel en aarde bewogen worden om ons ongemak van ons stoepje af te vegen. Waar het terecht interesseert ons niet.
Voor welke wetsovertreding wordt er dan een boete uitgeschreven? Rijden op de verkeerde plek? Of gewoon lekker kapstokken op Artikel 5?
Ik ben er nog niet geweest, maar ik zie op de foto’s dat er van wegen een éénrichtingsweg gemaakt is. Waarschijnlijk mag je deze wegen vanuit Eindhoven richting Weert wél in rijden, maar niet in de richting naar Eindhoven.
Het is straks het overwegen waard, wat kost mij het meeste (tijd én) geld, dagelijks in de file, of een boete voor tegen het verkeer inrijden, in een éénrichtingsweg.
Na enkele weken gecontroleerd te hebben, zal de politie ook niet zo vaak meer een controle uitvoeren, op deze éénrichtingswegen.
Negeren van een C02 bord €140,- + €9,- administratiekosten. Zie foto 4
Artikel 5 heeft hier niets mee te maken.
Gewoon een paar enveloppen in de auto met adressen binnen het bestemmingverkeersgebied die jij gaat “bezorgen” en jij bent bestemmingsverkeer.
Volgens bovenstaande foto’s zijn er van wegen in Maarheeze éénrichtingswegen gemaakt. Ook bestemmingsverkeer (inclusief bewoners) moet(en) zich houden aan het éénrichtingsverbod. Dus bezorgers moeten ook van de andere (goede) kant inrijden als ze “een paar enveloppen gaan bezorgen”, om een boete te voorkomen.
En ja, hier is echt wel over na gedacht (om bestuurders zoveel mogelijk te pesten, inclusief het idee van smartlanes).
Volgens het besluit van de gemeente een eenrichtingsstraat m.u.v. bestemmingsverkeer: https://www.cranendonck.nl/document.php?m=61&fileid=59392&f=2d404709bfca2d89dc75dabd886a372f&attachment=1&c=43762