Vraag je je af waarom die appels op je pak appelsap zo vrolijk lachen? Loop je ook altijd zo te zoeken naar eieren in de supermarkt? Overal zit een gedachte achter.
Teun van de Keuken helpt je tijdens deze lezing met overleven tussen het marketinggeweld in de supermarkt op 20 november 2019 bij Bibliocenter Weert aan de Wilhelminasingel 250. De toegang is 10 euro voor leden en 12.50 euro voor niet-leden. Reserveer je kaartje op www.bibliocenter.nl/info/overleefdesupermarkt.
Marketeers van supermarkten en consumentenproducten hebben allerlei super slimme trucjes, waarmee ze het brein van de consument weten te beïnvloeden. Hoe beïnvloedbaar ben jij? Teun van de Keuken helpt jou om de supermarkt te overleven. Hij legt feilloos de vele trucjes bloot. Maak je op voor een avondje herkenning, bewustwording en een flinke dosis humor.
Wie is Teun?
Teun van de Keuken is journalist, columnist en programmamaker. Hij is auteur van de succesvolle Supermarktsurvivalgids en al jaren is hij één van de gezichten van de Keuringsdienst van Waarde (KRO), dat inzicht probeert te geven in de wondere wereld achter ons voedsel. Ook maakt hij het onderzoeksjournalistieke programma De Monitor en is hij de initiatiefnemer van de slaafvrije chocoladereep Tony’s Chocolonely. Eerder schreef hij de boeken Puur en eerlijk (2015) en het autobiografische Goed volk (2017).
Nederland Leest
In het kader van Nederland Leest wijden we de gehele maand november aan het thema Duurzaamheid. Speciaal daarom is Teun deze avond onze gast. Nederland Leest is de grootste nationale leescampagne.
Waarom het thema Duurzaamheid?
In tijden van klimaatverandering en grootschalige milieuvervuiling beseffen we allemaal dat het duurzamer moet. Wat kunnen wij zelf doen om een gezonde leefwereld te behouden voor de toekomst? Daarover praten we met elkaar. In november. In de grootste leesclub: Nederland Leest. In de meest duurzame ontmoetingsplek: de bibliotheek.