(Foto’s) Het NS-personeel kon heden ochtend niet bij de treinstellen in Weert komen. De hulp van de brandweer moest worden ingeschakeld.
Rond 4.30 uur kwam de eerste machinist op de Statieberg voor een afgesloten poort te staan. Via de Statieberg komen de NS-medewerkers bij de treinstellen die ’s nachts op het rangeerterrein bij het NS-station staan geparkeerd. De medewerker had wel een sleutel van de poort, maar er bleek ook een hangslot om de poort heen te zitten.
ProRail werd ingeschakeld, maar het duurde even voordat er een ProRail-medewerker in Weert zou zijn. Omdat de tijd begon te dringen werd besloten om de brandweer in te schakelen. De brandweerlieden werden opgepiept om het hangslot te forceren. De brandweerlieden moesten een hydraulische knipschaar uit de kast trekken om het slot te openen. Hiermee wisten ze het slot snel te openen.
Ondanks het snelle ingrijpen van de brandweer zal de eerste trein vandaag met vertraging vertrekken. Voordat de trein het rangeerterrein in Weert kan verlaten moet deze eerst gereed worden gemaakt en dat heeft vanochtend de nodige vertraging opgelopen.
[nggallery id=’8850′]