Update 10-nov 11.28u – Er komt een tweezijdig stopverbod aan de Roermondseweg tussen de Ringbaan-Oost en Limburglaan. Dat is het voornemen van het college van B&W om de hinder en overlast te beperken en de veiligheid te verzekeren.
Aan de Roermondseweg (tussen de Ringbaan-Oost en de Limburglaan) liggen diverse bedrijven. Het komt regelmatig voor dat de aanliggende bedrijven bevoorraad worden vanaf de rijbaan en niet op eigen terrein. Denk o.a. bij het laden / lossen van voertuigen.
Op het moment dat een vrachtwagen op de Roermondseweg staat te lossen dient het overige hem te passeren met minimaal zicht op het tegemoet komende verkeer. Dit levert verkeersonveilige situaties op.
Verkeer stil op Ringbaan-Oost
Ook ontstaat door het laden / lossen op het gedeelte Roermondseweg 95-85 terug stuwing naar de Ringbaan Oost. Door het stopverbod in te stellen mag men niet meer stoppen en laden/lossen aan de Roermondseweg tussen de Ringbaan Oost en Limburglaan.
Op eigen perceel of aanliggende wegen
De huidige aanliggende bedrijven hebben en mogelijkheid om op eigen perceel of via het overige aanliggende wegennet te laden en lossen, aldus het college van B&W.
Update: het besluit is nog niet definitief. Belanghebbenden kunnen nog een zienswijze indienen. Pas als alle zienswijzen zijn behandeld zal het college van B&W een definitief besluit nemen.
In dat geval kan te te beleveren bedrijf ook zijn zegje doen bij de betreffende chauffeur al voor het kwaad geschied.
Dat noemen ze stigmatiseren
Beste assmodee
Mensen die denken dat ze de waarheid spreken zonder onderbouwing hebben vaak een geestelijke achterstand of een plaat voor hun kop, daarom zou ik zeggen haal je eigen hoofd uit je reet, als die niet vastzit aan je ruggegraat en kijk eens beter om je heen ipv van uit basic-fit vooroordelen te kweken.
Hahaha, antifa kneusje en regenboogkindje geweldig jeukaanmijnvuisten macho man hahaha ik ga helemaal stuk.
Toeval bestaat niet, maar alleen al de zin “ik heb genoeg donkere vrienden” is voor mij aanleiding je hele betoog in de kliko te gooien en mijn tijd zinnig te gaan besteden.
Dit is het wegpesten van bedrijven die hier al jaren zitten.
Dus als bv bij Heurkens een vrachtwagen nieuwe auto’s komt lossen, dan mag hij nog niet eens stoppen, om dan achteruit de oprit in te rijden om daar te lossen.
Doe eens niet zo simpel, natuurlijk mag dat wel… Het gaat hier om laden en lossen, niet om stoppen.
Eh, wat ging de gemeente ook al weer maken op dit stuk Roermondseweg volgens bovenstaand stuk? Graag nog eens goed lezen.
O juist ja, een STOPVERBOD, wat wil zeggen dat je NIET mag STOPPEN of stilstaan op dit stuk, aan de kant waar het verkeersbord E02 staat.
Verkeersbord E02 “Verbod stil te staan”.
Haha als het zo letterlijk is als u stelt zou je niet eens mogen stoppen voor de fietsers die er aan komen.
Je mag uiteraard even stil staan om vervolgens de oprit op te rijden, zo ook de vrachtwagens.
Iets minder krampachtig denken beste vrind.
Dat wordt helemaal niet gezegd, maar de chauffeurs nemen liever de makkelijkere weg in plaats van achter-uit moeten laveren over de rijbanen en het fietspad,-(met de nodige gevaren van dien).
Op de Maaspoort staan al jaren die stopverbod borden…..en die worden élke dag veelvuldig genegeerd, omdat daar niet op gehandhaafd wordt….hier zal waarschijnlijk hetzelfde gebeuren!!
Schijnbaar heb jij tijd genoeg. BOA HENDERIK
Stoppen mag niet op de Maaspoort…maar zelfs langdurig dubbel parkeren komt op elk uur van de dag voor op de Maaspoort. IK denk niet dat er ook maar een Boa is, die weet dat daar een stopverbod geldt .En dan nog wat.!.. de Boa.s gaan echt niet naar de Roermondseweg lopen…..
Ik heb tot 2003 bij een drankenhandel gewerkt. In die tijd lag op de Maaspoort bijna vooraan aan de singel nog een café waar het keldergat half in de muur en half in de stoep lag.
Daar moesten dus de 50 ltr fusten door naar beneden gegooid worden, maar pas na dat het leeggoed er uit was.
Hier was geen andere mogelijkheid dan dat we de vrachtwagen op straat lieten staan tijdens het lossen. Ik zette de vrachtwagen altijd met de voorkant tegen het verkeer in, zodat het lossen (met laadklep) aan de achterkant gebeurde, dat was ook voor ons een stuk veiliger.
Hoe vaak ik hier een discussie met een BOA heb moeten aangaan is ontelbaar.
Tot dat ik het op een gegeven moment zo beu was dat ik tegen een BOA zei: “dat hij beter kon doorlopen, anders zou ik nog een boete krijgen voor het mishandelen van een ambtenaar in functie”.
Ook mijn baas was het beu geworden en maakte een afspraak met een bekende bij de gemeente en 2 dagen later hadden we een vergunning om daar te mogen lossen en laden.
Meerdere BOA’s zijn ons nog weken komen vervelen met hun preken, zelfs met politieagenten.
Maar ze druipten uiteindelijk allemaal af omdat wij zwaaide met de vergunning.
Knap van jou daar er pas vanaf 2007 boa’s zijn in weert.
Er lopen al jaren eerder Boa’s rond, alleen hadden ze toen veelal alleen een toezicht houdende functie, verbaliseren mochten ze pas iets later. Daarom liepen ze toen ook vaak met een politieagent, dus een boa en een politieagent. Of ze moesten een politieauto oproepen om iemand te verbaliseren.
Maar volgens mij mochten ze zelf al verbaliseren voor 2003.