Wederom heeft er een ongeval plaatsgevonden op de Maaseikerweg bij een van de twee nieuwe wegversmallingen.
Rond het middaguur knalde er een auto tegen een paaltje ter hoogte van Het Gezondheidscentrum. De auto is overigens doorgereden na de botsing.
Het betreffende paaltje had het op 1 december j.l. al zwaar te verduren gehad. Het ongeval van vandaag was de nekslag.
Volgens buurtbewoners betreft dit het vierde ongeval sinds de paaltjes zijn geplaatst op 25 november j.l.. Bij twee andere keren moesten de hulpdiensten er aan te pas komen.
De gemeenteraad en wethouders zagen met pijn in het HART, dat er op de Maaseikerweg te HARD werd gereden ….vandaar deze “opl(J)ossing”
Er wordt overdag maar weinig te hard gereden daar is het te druk voor.
’s nacht misschien, maar dan helpen die palen ook niet.
Om maar te zwijgen over de extra uitstoot en geluid van al dat remmende/optrekkende verkeer.
Zoals altijd moet er eerst een auto ergens naar binnen rijden of iemand invalide raken of nog erger met de dood tot gevolg. Pas dan zal men maatregelen nemen. Tot die tijd is het gewoon opletten en hopen dat iedereen zo slim is. Er wordt vanuit gegaan dat veel mensen zo slim zijn om uit te kijken en te anticiperen, maar veel mensen zijn gewoon kuddedieren en kijken niet eens meer naar een verkeersbord. Helaas!
*uitnodiging stuurt*
Om zelf in actie te komen voor de belangen van inwoners.
Plus 1
Wethouder van Weertlokaal heeft dit plannetje bedacht.
Bedankt voor de informatie
Nu begint het wel een heel erg grijs gedraaide plaat te worden. Als het morgen begint te regenen, is dat dan trouwens ook de schuld van Weert Lokaal? Zoals ik al eerder heb aangegeven, het was toch echt iemand anders die met dit -laat ik het diplomatiek zeggen- niet zo slimme idee is gekomen.
Als het idee van Weert Lokaal afkomstig was, dan was er wel eerst een filmpje opgenomen…. Uitvoering komt echter wel overeen, alle twee niet zo goed over nagedacht
Wie heeft er aangedrongen op maatregelen meneer Goubet? Oh ja. Een lid van uw fractie. Dus nou niet huilie-huilie doen
Nee, dat was dus niet iemand van Weert Lokaal maar van een andere partij. Geen huilie-huilie dus maar juist wel de oproep om iets meer huiswerk te doen alvorens van wal te steken.
Waarom spreek je de Weertlokaal wethouder hier niet op aan? Hij is degene die dit kan (laten) veranderen? Weertlokaal, de plek voor incompetentie.
Dit is voor B&W en alle gemeenteraadsleden. Hoe onzinnig denkend moet je zijn om iets te creëren waardoor ongevallen ontstaan om zogenaamd ongevallen te voorkomen. En laat eens weten hoeveel ongevallen er op die stukken zijn gebeurd voordat die ondingen er zijn neergelegd (ik praat dus niet over de mini rotonde of de bestaande T-splitsingen). En zeg nu niet dat ze er zijn gelegd om snelheid te verminderen op de echt gevaarlijke plaatsen want die gevaarlijke plaatsen zijn de mini rotonde en de T-splitsingen en daar moet je toch al snelheid minderen.
Tsja…….dat wordt dan toch weer een item voor de Gemeenteraadsvergadering….ergens in April…want vanwege het kerst verlof en andere belangrijke items kan het natuurlijk niet eerder op de agenda…in de tussentijd maar wat extra paaltjes bestellen…en hopen dat er niets ernstigs gebeurd…..hoewel dat het proces wel zal bespoedigen denk ik….
Toch interessant om te zien dat dat de gemeente dit niet ziet aankomen…snelheid te hoog….plaatsen we toch gewoon paaltjes….kan er beter een drempel inleggen….maar dat is te duur natuurlijk…..kwestie van tijd…dan wordt het aantal paaltjes vanzelf duurder dan een drempel….
Zelfde met de ringbaan-visie. Er wordt veel te hard gereden, er is een veel te hoge geluidsbelasting maar er is geen geld voor maatregelen (laatst raadsvergadering bijgewoond waar dit aan de orde was), ook al worden de problemen wel erkend in de ringbaan-visie. Er zijn gedeeltes aangemerkt als ‘zorgelijk’ en te hoge geluidsbelasting.
Ook een stukje mismanagement en onkunde (naar mijn mening) het heeft veel geld gekost om de visie op te stellen, maar de uitvoering wordt door de gemeenteraad tegenhouden. Er is geen geld. Ook door Weert lokaal tegen gehouden…. je zou maar een ringbaan in je tuin aangelegd hebben gekregen. Ik zou er niet langs kunnen wonen. Respect voor die mensen.
Advies voor mensen wonende langs de ringbaan, stem geen Weert lokaal. Of eigenlijk is er geen goed alternatief voor deze mensen….
Als er iemand van de raad of college er last van heeft, wordt er wel iets gedaan om de situatie op te lossen en is er wel geld. Daar is dit project een verbeeld van. Uitvoering is helaas niet zo geslaagd….
Wisselende ambtenaren (allemaal korte tijdelijke contractjes) kan hiermee te maken hebben. Iemand bedenkt iets, gaat uit dienst, draagt het nauwelijks over, nieuwe medewerker gaat er mee verder, gaat uit dienst, weer nauwelijks een overdracht en de volgende nieuwe medewerker moet er dan maar snel een klap op geven onder toenemende druk van de politiek.
Snelheid te hoog? Hoe hard wordt daar dan gemiddeld gereden? Er hebben vaak genoeg slangen over de weg gelegen om aantal voertuigen en snelheid te meten. Wie kan me zeggen wat de uitkomst van deze meting is?
Op de plekken waar ongevallen gebeurd zijn moest je toch al snelheid verminderen, dus dat extra beton heeft totaal geen nut behalve voor diegene die ze heeft mogen plaatsen (en hopelijk ook weer snel mag opruimen) en diegene die het prachtig vindt te kunnen zeggen “kijk, die mooie betonnen stroken zijn mijn idee”.
Flink claxoneren bij de palen!
Net zolang tot het raadslid wat deze paaltjes heeft verzonnen ze zelf weghaald
Onnodig claxoneren kan bij controle veel geld gaan kosten.
Bij gevaar mag je claxonneren. Die dingen zijn een gevaar.
Wikuso dat noem je de gemeente Weert
Hoe noemen ze het als je weet dat iets niet werkt maar je blijft volhouden omdat je nu eenmaal begonnen bent? Was dat nu dom of eigenwijs of had je dan een plank voor je kop of was het dat allemaal samen? Is het een kwestie van gewoon wachten tot er gewonden vallen? Je gaat je dan afvragen of, als er inderdaad gewonden vallen, verantwoordelijke personen niet strafrechtelijk wegens iets als letsel door nalatigheid kunnen worden vervolgd.
Materiële schade, zo als nu al 4x gebeurt is, zal niet lijden tot maatregelen van de wegbeheerder.
Er zullen eerst ernstige ongevallen moeten gebeuren eer hier maatregelen getroffen worden.
De enigste maatregelen die hoeven, kunnen en moeten getroffen worden, zijn voorrangsverkeersborden, die aanduiden wie bij een wegversmalling van welke kant voorrang heeft.
Ze moeten geen wegversmallingen maken waar dat onlogisch en onnodig is.
Een reactie van de gemeente zou door
velen gewardeerd worden