Nederweert – Vanaf het schooljaar 2021/2022 gaan Wellantcollege, Citaverde en Helicon samen verder onder de nieuwe naam Yuverta.
Yuverta
Annemarie Moons, voorzitter raad van bestuur van de nieuwe organisatie, “Een nieuwe naam is meer dan een nieuw jasje. Het staat voor wie en wat we willen zijn: ‘Thuis in de toekomst’. Een vertrouwde basis voor onze leerlingen, studenten en cursisten, van waaruit ze zich kunnen ontwikkelen en voorbereiden op de toekomst. Ook al worden we groter, we blijven dichtbij en persoonlijk. Een school waar we elkaar bij naam kennen. ‘Thuis in de toekomst’ heeft ook een belofte in zich: op onze vakgebieden zijn we innovatief en ondernemend. We kijken en lopen vooruit, bieden meerwaarde en zijn daarmee van betekenis in het blauw-groene domein. Dat doen we op een duurzame manier in samenwerking met het bedrijfsleven in de regio”.
Vanaf het schooljaar 2021-2022 prijkt de nieuwe naam op de gevels van de scholen. In de tussentijd zijn alle ontwikkelingen te volgen via het YouTubekanaal Yuverta TV.
Voor meer informatie over de fusie: yuverta.nl
En, ook na het bekijken van de site, nog steeds benieuwd waar Yuverta voor staat.
Inderdaad. ‘Een naam staat voor wie en wat we willen zijn’. En wat is dat dan? Ik heb al een hekel aan van dit soort fantasienamen die door te gelikte bureaus voor grof geld tijdens brainstormsessies, open minded gatherings en informele dialoogmomenten worden verzonnen. Daarbij lees ik nergens waar de naam voor staat. Is de slogan ‘een naam staat voor wat we willen zijn’ daarom ook door het communicatiebureau verzonnen?
Dit had net zo goed de naam van een budget-energiemaatschappij kunnen zijn die investeert in het blauw-groene domein. Of een zich hip presenterende zorgverzekeraar die dan toch gewoon onderdeel van Achmea (ook al zoiets) blijkt te zijn.
Een school waar we elkaar bij naam kennen. Alleen de naam van de school niet.
Inderdaad. ‘Een naam staat voor wie en wat we willen zijn’. En wat is dat dan? Ik heb al een hekel aan van dit soort fantasienamen die door te gelikte bureaus voor grof geld tijdens brainstormsessies, open minded gatherings en informele dialoogmomenten worden verzonnen. Daarbij lees ik nergens waar de naam voor staat. Is de slogan ‘een naam staat voor wat we willen zijn’ daarom ook door het communicatiebureau verzonnen?
Dit had net zo goed de naam van een budget-energiemaatschappij kunnen zijn die investeert in het blauw-groene domein. Of een zich hip presenterende zorgverzekeraar die dan toch gewoon onderdeel van Achmea (ook al zoiets) blijkt te zijn.
Een school waar we elkaar bij naam kennen. Alleen de naam van de school niet.
College Weerterland hadden ze van mij gratis kunnen krijgen.
Als de kwaliteit niet beter is als 15 jaar geleden, dan kun je nog 12 naamswijziging doorvoeren. Het veranderd niks. Er moet iets in de organisatie veranderen! Geen loze beloftes, maar doorpakken en doorzetten.