De online bestellingen op Jumbo.com en de Jumbo app worden via het e-fulfillmentcenter in Den Bosch voortaan geleverd bij de nieuwe hub aan de Engelandlaan 11 in Maastricht. Vervolgens vinden de boodschappen vanuit hier – en niet langer via de winkels – hun weg rechtstreeks naar klanten thuis of op het werk.
Door de opening van deze nieuwe hub kunnen zij bovendien kiezen uit meer en kortere bezorgmomenten. De nieuwe hub van zo’n 1300 m2 vloeroppervlakte wordt vanaf vandaag ingezet in het bezorggebied van Maastricht, Geleen, Stein, Oirsbeek, Meerssen en Urmond. De komende weken komen daar plaatsen als Sittard, Born, Heerlen, Nuth, Landgraaf, Kerkrade, Eygelshoven, Cadier en Keer, Echt, Roermond, Heel, Heythuysen, Nederweert en Weert bij.
Eind 2021 zullen zo’n 40 bezorgbussen direct naar alle klanten in heel Limburg rijden om hun online bestelde boodschappen te bezorgen.
Uitbreiding online bezorgcapaciteit
“De nieuwe thuisbezorghub in Maastricht is een antwoord op de toenemende vraag naar online boodschappen doen. Steeds meer klanten, zowel particulier als zakelijk, ontdekken de voordelen van bezorging”, vertelt Karel de Jong, directeur Supply Chain bij Jumbo. “Om de boodschappen zo snel en efficiënt mogelijk te kunnen bezorgen, opent Jumbo na Maastricht nog meer kleinere bezorglocaties voor haar online bestellingen. Met een centrale thuisbezorghub is de capaciteit nog beter te benutten en zijn de ritten beter in te plannen. Ook worden hierdoor minder kilometers gemaakt dan voorheen, wat een gunstig effect heeft op onze CO2-uitstoot. Uiteraard kunnen online klanten van Jumbo bij het bezorgen dezelfde goede service verwachten als die zij ontvangen vanuit de winkels.