Budel – Een interactieve video en een VR-bril zijn enkele middelen die de politie inzet om aandacht te vragen voor de cold case zaak van Wies Hensen uit Budel.
In de publiekscampagne rondom de cold case van de in 1989 om het leven gebracht Wies Hensen uit Budel, lanceerde de politie een interactieve, online video. In deze video kan de kijker zelf via keuzemenu’s schakelen tussen buttons waaronder informatie te vinden is over alle facetten van het onderzoek.
In deze interactieve video krijg je stap voor stap inzage in en informatie over het langlopende cold case onderzoek naar de dood van Wies. Je vindt hem op de speciale website www.politie.nl/wieshensen. Je ziet in totaal 18 video’s meer over Wies, de plaats delict, de sporen en over de mogelijke daders. Aan het woord komen de coördinator van het coldcaseteam en de forensisch coördinator van het onderzoek. Ze stellen onderzoeksvragen in de hoop dat er mensen zijn die de politie daarmee kunnen en willen helpen.
VR-beleving bij het Mobiel Media Lab
Maar de politie vraagt mensen op meer manieren mee te denken. Zo nemen ze de mensen tijdens de kermisdagen in Budel via een VR-bril in het Mobiel Media Lab mee naar de plek waar Wies dood is gevonden. Een indrukwekkende beleving waarvan ze hopen dat het mensen aan het denken zet over de zaak.
De truck van de politie staat aan de Grensweg / Poelderstraat in Budel van zaterdag 28 tot en met dinsdag 31 augustus. Op die dagen stellen ze bezoekers tussen 15.00 en 20.00 uur in de gelegenheid om de beelden via de VR-bril te bekijken.
Het is nooit te laat om te praten
Weet jij meer? Het is nooit te laat om te praten. Bel 0800-6070, mail naar [email protected] of deel informatie vertrouwelijk via het Team Criminele Inlichtingen op het speciale nummer voor deze cold case: +31 40 20 56 466. De gouden tip levert een beloning van 30.000 euro op.