Dankzij de nieuwe aandeelhouders is HEMA weer financieel gezond. Nu gaan ze
werken aan de toekomst. En daar beginnen ze onmiddellijk mee. De zetten verder in op duurzaamheid en de samenwerking met de Jumbo supermarkt.
HEMA wordt echt weer HEMA, al in de komende weken gaat iedereen dat merken. Met de feestdagen voor de deur willen ze de klanten weer het vertrouwde HEMA-gevoel teruggeven,
met oog voor traditie én vernieuwing, zo licht de winkelketen toe.
HEMA biedt met haar 750 winkels en 19.000 medewerkers 32.000 eigen producten en diensten aan. Bij deze producten en diensten zal HEMA zich nog meer gaan richten op duurzame kwaliteit, herkenbaar Nederlands design en een goede prijs.
De samenwerking met Jumbo wordt verder uitgebreid. Naast de HEMA-schappen in de Jumbo winkels in Nederland en België zullen we op korte termijn de eerste pilots starten waarin binnen HEMA samen met Jumbo nieuwe foodconcepten getest worden.
In de winkels zal extra geïnvesteerd worden in winkelbelevenis en winkelgemak. De digitale kanalen worden versneld doorontwikkeld om een naadloze verbinding met de winkels te maken.
“In onze missie om het alledaagse leven beter te maken en de wereld een beetje mooier, richt HEMA zich op goede spullen die langer mee gaan en zo helpen wij samen met onze klanten de CO2 voetprint te verkleinen. We nemen daarmee steeds meer afstand van de wegwerpmaatschappij. Wij blijven kiezen voor producten die herkenbaar zijn door hun typisch Nederlandse design, die duurzaam zijn geproduceerd en die betaalbaar zijn voor iedereen. Kortom HEMA gaat weer doen waar het altijd al goed in was, op een manier die past bij de huidige tijdsgeest.”
CEO HEMA, Saskia Egas Reparaz
Waarom moet er dan weer verbouwd worden ?