Citymarketing moet sterke punten Weert zichtbaar maken

Algemeen Economie Uitgelicht Weert 1 reactie 3 min. leestijd

‘Weert Marketing’ heet de nieuwe Weerter citymarketing-organisatie. Tijdens een feestelijke kick-off maakte wethouder Tessa Geelen woensdag 9 maart het bestuur, de naam en het logo van de nieuwe organisatie bekend. Weert Marketing gaat samen met inwoners, partners en ondernemers bouwen aan het merk Weert.

Tijdens de kick-off werden de nieuwe bestuursleden van de stichting Weert Marketing gepresenteerd. Cindy Ras is bestuursvoorzitter. Zij wordt voorgedragen aan het college en daarna volgt de officiële benoeming. De overige bestuursleden zijn Lide Chung, Jos Coumans, Adri Gakeer en Dick Voets. De plek voor de kunst- en cultuursector is nog vacant. Ook een onafhankelijke penningmeester wordt nog gezocht.

Duidelijk verhaal naar buiten

Het bestuur gaat samen met een enthousiast team aan  de slag om Weert op de kaart te zetten. Wethouder Tessa Geelen haalt het belang van citymarketing aan: “Weert heeft op allerlei vlakken veel te bieden voor inwoners, bezoekers en bedrijven; zowel in onze binnenstad, als in de wijken, vijf dorpen en het buitengebied. Met een nieuwe aanpak rondom citymarketing maken we onze sterke punten zichtbaar. We zetten in op één duidelijk verhaal naar buiten, zodat meer mensen kiezen voor Weert, nu en in de toekomst.”

Logo vangt identiteit Weert

Tijdens de bijeenkomst gaf Tessa Geelen het logo voor citymarketing in Weert in ‘bruikleen’ aan het nieuwe bestuur. Het nieuwe logo en de verdere huisstijl zijn een vertaling van de identiteit van Weert en passen binnen de in april vorig jaar vastgestelde strategische visie ‘Bouwen aan Weert 2030 – Verwonder je in de groene thuishaven Weert’. Vier kernbegrippen ‘hartelijk, teamspeler, ontdekken en waarderen’ gaan in de marketing van Weert een grote rol spelen. Geelen: “Samen met een gespecialiseerd marketingbureau zijn er diverse interviews, werksessies en brainstormbijeenkomsten gehouden met stakeholders om de identiteit van Weert in beeld en woord te vangen”.

Weert Marketing op sociale media

Om goed in verbinding te zijn en te blijven met alle doelgroepen maakt Weert Marketing ook gebruik van sociale media. Hier delen ze wat er gebeurt in Weert, laten ze Weert zien en vertellen ze verhalen van en over Weert en de Weertenaren. Weert Marketing is te volgen via Facebook, LinkedIn en Instagram. Later volgen mogelijk nog andere kanalen.

Bekijk een video via: https://youtu.be/xsvxQ01Cstg

Deel dit bericht
1 reactie