Een jaar geleden is gestart aan onderhoudswerkzaamheden aan de Boshoverbrug. Tijdens dat werk in september van vorig jaar ontstond een schade aan de brug waardoor het werk lange tijd stil lag.
Nadat de schade aan de Boshoverbrug in het voorjaar werd opgelost, is op 3 oktober gestart met de uitvoering van het oorspronkelijk geplande onderhoud. Tijdens dit onderhoud is opnieuw een afwijking geconstateerd op de brug. De werkelijke situatie komt daar niet overeen met de bouwtekening.
Doordat deze afwijking op tijd is ontdekt, is geen schade ontstaan. Wel moeten een aantal aanvullende werkzaamheden worden uitgevoerd. Hierdoor wijzigt de planning van het werk en de bijbehorende afsluitingen en omleidingen.
Gewijzigde planning en afsluitingen
- Fase 1 van de werkzaamheden is inmiddels afgerond.
- Fase 2: vrijdag 21-10-2022 18:00 t/m vrijdag 11-11-2022 18.00 uur. De rijbaan richting Stramproy is gedurende deze periode afgesloten.
- Fase 3: vrijdag 11-11-2022 t/m vrijdag 09-12-2022 18.00 uur. De rijbaan richting Eindhoven is gedurende deze periode afgesloten. Fietsers kunnen wel over de brug blijven rijden en worden via de afgesloten rijbaan langs het werk geleid. In de avonduren is het fietspad telkens weer open voor gebruik.
Omleidingen en meer informatie
Het verkeer wordt via de Ringbanen omgeleid. De precieze planning van de werkzaamheden kan door omstandigheden altijd wijzigen. Op de bebording en weert.nl/werkzaamheden-boshoverbrug staat alle actuele informatie.
Soms denk in wel eens, afbreken en nieuw bouwen was sneller en misschien nog wel goedkoper geweest dan een vol jaar van deze ellende en wie weet wat er nog aan gaat komen.
EEN BETERE NAAM WAS NATUURLIJK NIET TE VINDEN en die stemming daar heeft men ook het raden naar!!!
Ja hoor, weer een mooie erbij in het rijtje Weerter verkeersfiasco’s. Stationsplein, Maaseikerweg, Geuzendijk, en dan nu de soap rondom de Boshoverbrug eraan toegevoegd. Ben alvast benieuwd naar de volgende mislukking.
Wat dacht je van de fietsbrug over de randweg noord? Ik kom daar regelmatig en ik zie nog steeds meer mensen (zeker de oudere) de oversteek bij de Hushoverweg gebruiken dan mensen die over de fietsbrug gaan. En dan moet een eventuele gladheid in de winter nog komen.
Nu nog vermelden wat de extra kosten zijn. Zou wel eens een dure renovatie kunnen worden. En het einde is nog niet in zicht
Deze brug is al meer dan een jaar gedeeltelijk dicht voor verkeer.
Als deze brug in de Randstad had gelegen….was de planning als volgt geweest…
Na constatering gebreken….
2 weken onderzoek hoe en wat..
1 week planning werkzaamheden.
2 weken herstelwerkzaamheden.
In 5 weken klaar …ipv meer dan 50 weken.
Is het nu echt niet mogelijk om, als dit soort werkzaamheden (in dit geval het bouwen van een viaduct) worden uitbesteed, af en toe een moment in te plannen of alles volgens plan (tekening) wordt uitgevoerd? Of is dit alleen normaal als het niet voor de overheid is?
Zeker een punt. Als er al 1 afwijking is geconstateerd. Kijk dan of de rest wel overeenkomt. Tijd genoeg gehad.
Je bedoelt overigens verbouwen ipv bouwen?
Nee, die controles dienen tijdens de bouwfase te gebeuren zodat dit soort zaken later bij onderhoud niet kunnen gebeuren.
Deze (Boshover)brug is al eind jaren 50, begin jaren 60 gebouwd. In die tijd waren bouwtekeningen nog niet zo precies zoals ze nu zijn.
Op de Ringbaanbrug over de Gr. Hornelaan staat een jaartal 1965. Deze Boshoverbrug (ik weet niet of er ergens een jaartal op staat) is nog van een paar jaren ouder.
Dat weet ik. Dat punt was al jaren voorbij.
Als je dan later een afwijking vindt, zou jij de rest dan niet nagaan op afwijkingen?
Ik iig wel
Vertel je dat aan de opzichters die zestig jaar geleden toezagen?
Nee, ik vertel dat aan diegenen die zich er nu mee bezig dienen te houden zodat we dit soort zaken voor de toekomst voorkomen.