Maandagochtend blikte Weert Marketing samen met ruim 80 geïnteresseerde ondernemers uit Weert in één van de bioscoopzalen van Gotcha! Weert terug naar de opstartperiode die ze tot nu toe hebben doorlopen en werd er tevens vooruitgekeken naar de plannen voor de toekomst.
Cindy Ras, voorzitter van Weert Marketing stelde de bestuursleden voor. Parkmanagement, Koninklijke Horeca Nederland en Toerisme zijn inmiddels vertegenwoordigd binnen het bestuur. Met vertegenwoordigers van de Binnenstad en Cultuur worden gesprekken gevoerd, zodat ook voor die partijen spoedig een bestuurslid toegevoegd kan worden.
Milo Berlijn maakte de aanwezigen als inspirator bewust van hoe klanten op een eenvoudige manier aan de stad of een winkel gebonden kunnen worden. Ondernemers die hun klanten bijvoorbeeld persoonlijke aandacht of een onverwacht cadeautje geven zorgen ervoor dat zij zich gezien en gehoord voelen – iets wat zij bij het online winkelen nooit zo kunnen ervaren.
Stimuleren van samenwerkingen
Madeleine Weerts, Kirsten den Drijver en Marga van Lierop vormen het marketingteam van Weert Marketing en zetten zich in om samenwerkingen te stimuleren, want ‘Weert zijn we samen’. Een van de speerpunten van de organisatie is het ontwikkelen van een databank van professioneel beeldmateriaal waar ondernemers, verenigingen en ook de gemeente uit kunnen putten. Bij het vullen van de databank zal onder andere gebruik gemaakt worden van bestaand beeldmateriaal dat door zowel professionele als hobbyfotografen is gemaakt.
Daarnaast heeft het logo dat in maart tijdens de aftrap onthuld werd inmiddels een transformatie ondergaan en wordt er druk gewerkt aan een website waarop onder andere een evenementenpagina ontwikkeld zal worden.
Zowel lokale als regionale campagnes
Afhankelijk van de activiteiten die plaatsvinden in de gemeente Weert zal het team campagnes inzetten op verschillende doelgroepen en regio’s. Zo werd de kermis het afgelopen jaar al in grote bovenregionale en landelijke campagnes meegenomen om bezoekers naar de stad te trekken, maar zal er in de decembermaand juist ingezet worden op de eigen regio voor het werven van bezoekers en het stimuleren van lokaal winkelen. Winters Weert zal dan ook de eerste campagne worden waarin Weert Marketing zichtbaar wordt voor de Weertenaar.