Op 10 januari heeft Stan Heerschap tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van Heerschap Verbindt! €17.500,- verdeeld onder de 21 deelnemende verenigingen van de Spek de kas actie 2022. Daarnaast maakte het bedrijf bekend dat Heerschap Verbindt! sinds 1 januari 2023 is uitgebreid met 21 carnavalsverenigingen.
Heerschap Verbindt!
Sinds 1 januari 2022 is Heerschap Groep (overkoepelende organisatie van Albert Heijn Heerschap & Bakkerij Heerschap) met 55 sport- en scoutingverenigingen uit Weert, Nederweert en Leudal een driejarige samenwerking aangegaan. Met het unieke initiatief Heerschap Verbindt! ondersteunt Heerschap Groep verenigingen met een langdurige samenwerking en zekerheid van inkomsten voor meerdere jaren. Naast een vast jaarbedrag zijn er diverse momenten waarop een vereniging met een minimale inspanning een sponsorbedrag van duizenden euro’s per jaar kan verdienen.
Uitreiking cheques t.w.v. €17.500,-
Tijdens de bijeenkomst zijn de uiteindelijke opbrengsten van de Spek de kas actie aan de verenigingen bekend gemaakt. De Spek de kas actie is één van de activiteiten voor de verenigingen. In 2022 hebben 21 verenigingen aan deze actie deelgenomen en verdeelden zij samen €17.500,-.
Heerschap Verbindt! breidt uit met 21 carnavalsverenigingen
Vanaf 1 januari 2023 is Heerschap Verbindt! uitgebreid met 21 carnavalsverenigingen. Stan Heerschap vertelt: ‘’Carnaval is super belangrijk in onze omgeving en is iets wat écht leeft in Limburg. Buiten de grote ‘fun-factor’ is carnaval belangrijk voor de cultuurwaarden in onze provincie. Ook carnaval heeft door de coronajaren een flinke deuk, zowel sociaal als financieel, opgelopen die moet worden uitgedeukt. Door middel van onze investering in de ‘Vastelaovendj’ in Weert, Nederweert en Leudal proberen we er samen met de carnavalsverenigingen voor te zorgen dat carnaval weer gaat leven zoals nooit tevoren!’’
De 21 deelnemende carnavalsverenigingen zullen in drie jaar tijd deelnemen aan verschillende acties, waarmee ze meer dan duizend euro per jaar kunnen verdienen.
Met deze lokale samenwerkingen investeert Heerschap Groep in totaal €750.000,- + €111.000,- in het verenigingsleven. ‘’We zijn enorm trots dat in totaal 76 verenigingen het vertrouwen in ons hebben uitgesproken en we met al deze verenigingen een meerjarige samenwerking zijn aangegaan. Het verenigingsleven is naar mijn mening een belangrijke culturele hoeksteen in onze regio’’, sluit Stan Heerschap af.
“Heerschap verbindt” met de centen van zijn klanten.
‘ zich eine dikke hale’ noemt de Weertenaar dit heb ik ooit gehoort.
Als die Stan dan ook wat aan de prijzen in zijn winkels doet. Nee hoor, Stan speelt liever Sinterklaas voor carnavalsverenigingen, en dergelijken zich even populair maken, alaaf roepen en een charme offensief.
“Heerschap verblindt” was een eerlijkere slogan geweest met oog voor zijn klanten.
Maar nu kennen we hem ook!
Sta mij toe, als hij een schaats- of wielerploeg zou sponsoren was er niets aan de hand, of vergis ik mij?
Inderdaad u vergist zich. Ik vind dat sponsoring overbodig is. De vercommercialisering van sport door naamsvergroting is een heel slechte zaak. De miljoenen, miljarden die hieraan besteed worden zouden een beter doel kunnen dienen en niet prijsopdrijvend of concurrentie beslechtend.
Wij worden geleefd en gebruikt door reclame, sponsoring en het dient niet anders dan voor omzetvergroting en winstbejag over de rug en welzijn vd consument.
Vriendelijk bedankt voor uw reactie, ik heb mij vergist en dat verdriet mij een weinig.
Idd, de concurrent van Albert Heijn de Jumbo kan er ook wat van. De prijzen rijzen iedere week weer de pan uit, niet gek als je weet waar al dat geld naar toe gaat. Van voetbal tot wielrennen, F1 (Verstappen) schaatsen etc. Wordt net als diefstal verrekend in de producten, geen centje pijn.
Nee niet de Albert Heijn steunt de verenigingen maar de klanten van de Albert Heijn doen dat! Zij zijn degenen die dit bekostigen met hun (te) dure boodschappen.
Waar iemand zijn boodschappen doet is ieders eigen keus, bepaalde mensen zoeken kwaliteit in producten en die zijn nu eenmaal duurder.
Dus daarover klagen heeft geen zin.
Dan is jouw nog steeds niet opgevallen ,dat ongeacht waar je winkelt, alle boodschappen duurder zijn geworden en niet alleen de boodschappen.
Een percentage van de winst op die boodschappen besteedt Heerschap aan verenigingen.
Zijn omzet en winst wordt door klanten opgebracht. Dus de klant sponsort die verenigingen, ongewild.
En toch is en blijft het een mooi initiatief van hun, zouden ze het geld in hun zakken steken dan zegt men weer; hij is stinkend rijk geworden over de ruggen van zijn klanten.
Indien een Nederlander niet kan klagen dan leeft hij niet.
Dat zeg ik niet, in eigen zak steken. Ik vind dat sponsoring uit winst ook aan prijsverlaging besteedt kan worden. Waarom zou er niets voor klanten gedaan kunnen worden.
Klanten zijn die mensen waaraan omzet en winst te danken is, toch.