Ze zijn snel, ze zijn veelzijdig en ze zijn persoonlijk: nieuwe media. Floor Schoenmakers, marketing- en communicatiespecialist uit Weert, weet er alles van. In deze aflevering van WdG Stamtafel legt ze uit waarom nieuwe media zoals podcasts en video’s zo geschikt zijn om een boodschap over te brengen.
Van wie neem jij bijvoorbeeld eerder aan dat dat ene merk thee écht de moeite waard is om te proberen: de fabrikant zelf, of je favoriete influencer? Nieuwe media inzetten voor een reclamecampagne is een slimme techniek, aldus Floor.
Ben je benieuwd hoe Floor deze technieken inzet om een gericht publiek te bereiken en hoe zij de toekomst van nieuwe media voor zich ziet? Bekijk hier de video: https://youtu.be/sWuipKDu07Y
Het lijkt mij nog steeds het beste om je eigen mening te vormen. Adverteren door een bedrijf is zeker niet objectief en hetzelfde geldt voor influencers die worden betaald door bedrijven om hun product te promoten (en hoe meer mensen naar hun reclamefilmpje kijken hoe meer ze betaald krijgen).