De fracties DUS Weert, CDA, PvdA en Van de Loo hebben een brief aan het college van B&W geschreven over de aanvraag voor een groot logistiek centrum op bedrijventerrein Kanaalzone II. Zij zijn van mening dat de vestiging van het logistiek centrum in strijd is met een goede ruimtelijke ordening.
Volgens de van toepassing zijnde regels mag voor het plan alleen een vergunning worden afgegeven als het niet in strijd is met een goede ruimtelijke ordening. Het college van B&W is bevoegd om over de aanvraag een beslissing te nemen.
Kleinere bedrijven
Met de brief geven de fracties hun mening over de aanvraag. De vier fracties wijzen er op dat volgens de gemeentelijke structuurvisie Kanaalzone II bestemd is voor kleinere bedrijven. Bedrijven die meerdere hectaren grond gebruiken horen thuis op de bedrijventerreinen Kampershoek-Noord en De Kempen.
Sluis 16
Ook stellen zij dat de verkeerssituatie op het punt Kazernelaan-Suffolkweg met de smalle weg over Sluis 16 niet berekend is op het grote aantal vrachtwagens van en naar het geplande bedrijf.
Hoogte
Een ander punt is dat het logistiek centrum aan de zijde van de Nobellaan een hoogte van twaalf meter moet krijgen. Het bestemmingsplan laat een hoogte van acht meter toe. De fracties schrijven dat in het bestemmingsplan heel bewust voor deze maximale hoogte is gekozen. Een hoogte van twaalf meter mag volgens hen daarom niet worden toegestaan.
Mogelijke ontwikkeling
Tot slot halen de facties aan dat een groot logistiek centrum niet past bij een mogelijke ontwikkeling van recreatie op Kanaalzone II die in de structuurvisie is genoemd.
Lees de brief: https://iwdg.nl/3KtSHxO (PDF)
Ik zou zeggen, stop geheel met extra logistiek binnen de gemeentegrenzen. Dit draagt in zijn algemeenheid niet zo veel bij aan economische voorspoed voor een lokale gemeente qua werkgelegenheid laat staan de ontsierende gebouwen en verkeersoverlast.
Benieuwd wat Jeroen Goubet (Weert lokaal ) hiervan vindt.
Die zit waarschijnlijk met de rest van die nutteloze partij in een comateuze toestand. Correctie, hij is de enige die af en toe wakker wordt maar er komt helaas niets zinnig uit.
Och, hebben we die grijsgedraaide plaat weer. Ik ben gelukkig wakker, springlevend en niet comateus. Dat schijnt niet fijn te zijn. Anders wat, heeft u verder nog een zinnige bijdrage in deze discussie?
Ik ben niet gelukkig met de plannen. Ik maak me met name zorgen over het extra vrachtverkeer dat dit op gaat leveren. Ik heb hier in mei reeds vragen over gesteld en heb ook om omwonenden gesproken. https://gemeenteraad.weert.nl/Vergaderingen/Raadscommissie-Ruimte-en-Economie/2023/17-mei/19:30/Rondvraag-1/antwoord-schriftelijke-vragen-Weert-Lokaal-Kanaalzone.pdf
Perfect Jeroen, je stelt me niet teleur. Hopelijk zie ik dit ook straks als er gestemd moet gaan worden….
Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden op de brief van DUS, CDA, PvdA en Van de Loo. Als blijkt dat dit mag dan zal er waarschijnlijk niet over gestemd gaan worden helaas. Er is in de raad duidelijk weerzin tegen deze plannen, hopelijk kan er nog iets tegen gedaan worden.
De gemeenteraad heeft ooit een besluit genomen.
Resultaat : bestemmingsplannen
Ik ga er van uit dat de keuzes toen bewust en doordacht gemaakt zijn.
Er zullen naar ik hoop goede argumenten gebruikt zijn.
Ineens is er een plan, dat dwars door de besluiten van de gemeenteraad heen fietst.
Is er een alternatief voor het plan op deze locatie? Zeker: Kampershoek
Toch wil B en W welwillend naar het plan kijken
Waarom ?
Ik denk de macht van het geld
Of onbenulligheid
Of lak hebben aan bestemmingsplannen
Wat een stelletje dwazen! Dankzij deze partijen blijft Weert een kleine stad zonder echte durf visie! Gewoon bouwen en industrie hebben we nodig. Weg met het ‘calimero’ gedrag!
Dus gemaakte afspraken maar niet nakomen? Typisch geluisterd naar meester Rutte, onze VVD en co kliek.
Nee Wikuso, Weert moet even groot denken…!
idd gewoen bouwen det weurdt un aanwinst veur Wieërt
Dat hebben ze gedaan toen ze Kampershoek 2 het bestemmingsplan gaven dat er nu is. Waarom dan een logistiek centrum willen zetten op een qua infrastructuur volkomen ongeschikte plaats terwijl op het daarvoor bestemde bedrijventerrein nog genoeg plaats is? Niets te maken met groot denken (het logistiek centrum kan er gewoon komen) maar met geloofwaardigheid rekening houden. Zoals gezegd, VVD en co, en bij dat co horen ook de lokale politieke partijen die zijn opgericht om stemmen te verzamelen voor de VVD en CDA.
De dikke nekken krijgen hun zin wel. B&W en de gemeenteraad passen alles wel aan.
Daar woont geld, en geld woont graag rustig. Tevens heeft geld de middelen om dergelijke plannen tegen te houden. Eerst zien, dan geloven.
Oja: “Aanvullend daarop zei raadslid Leon Heuvelmans (PvdA): “Zolang er nog
geen aannemer besteld is, is alles nog mogelijk in deze wereld”.
Onbegrijpelijk. het bestemmingsplan is bekend, de kazernelaan is in het verleden al als verboden gebied aangemerkt voor vrachtverkeer, een smalle weg op sluis 16, overvolle rotonde op Boshoven door al het vrachtverkeer van en naar de Lidl, grenzend aan een woonwijk en een groot recreatiegebied gebied. En dan gaat BenW in gesprek met een projectontwikkelaar om op deze plaats een groot distributiecentrum te bouwen. Voor mij een heel groot bewijs van onvermogen. Ik zie de planschade claims al weer komen van de bewoners aan de kazernelaan en omliggende straten. Snel stoppen en naar Kampershoek. Maak er een mooie bouwplaats van a la het oude mobcomplex.