Ondanks de aanwezigheid van alle Lidl-verkeersborden in de omgeving van het distributiecentrum, blijven chauffeurs van vrachtwagens deze borden over het hoofd zien. Vandaag moesten hulptroepen weer in actie komen om een chauffeur te helpen die zich met zijn vrachtwagen in de nesten had gewerkt.
De chauffeur bleek al gisteravond rond 21.30 uur verkeerd te zijn gereden. Hij reed de Achterste Singel op en kwam uiteindelijk tot stilstand bij het spoortunneltje van de spoorlijn die naar Hamont gaat. Omdat het aardedonker was, durfde de chauffeur niet meer terug te rijden.
Vandaag deed de chauffeur alsnog een poging om achteruit te rijden, maar de vrachtwagen kwam vast te zitten. Hij belde vervolgens zijn baas in Litouwen op, die aangaf naar Weert te komen om te helpen.
Uiteindelijk kwam een medewerker van de Reinigingsdienst Weert bij de gestrande vrachtwagen uit, waarna er wat sneller actie werd ondernomen. De weg werd afgesloten, de politie kwam voor de administratieve afwikkeling en een berger werd ingeschakeld om de vrachtwagen los te trekken en terug op de weg te zetten.
Uiteindelijk slaagde men erin de vrachtwagen weer op het asfalt te krijgen, waarna de chauffeur bij daglicht voorzichtig terugreed en uiteindelijk op de goede weg terechtkwam.
De gemeente moet gewoon de Achterste en de Voorste Singel beide enkel toegankelijk voor bestemmingsverkeer maken.
Als ze dit dan bij Google en Apple doorgeven zal een navigatie systeem je nooit meer over die route sturen.
Die Oostblok truckers gebruiken hun telefoon (Android auto/Apple carplay) om te navigeren. Die systemen kennen geen verschil tussen vrachtwagens en personen auto’s, en trekken zich dus niks aan van een afsluiting alleen voor vrachtwagens.
Toch zijn er ook navigatie systemen speciaal voor voortuigen langer, breder en hoger (dus voor vrachtwagens en bussen) dan de kleine wagens (personenauto, pakketbusjes, enz). Deze wijzen je perfect om bv het te lage tunneltje op de Maaseikerweg, als je ingeeft dat jou voertuig 4 mtr hoog is. Deze navigatie systemen zijn wel een paar honderd Euro duurder als een normale.
De Achterste en Voorste Singel zijn al jaren verboden toegang voor vrachtverkeer.
Maar ik ben het met uw eens dat de Achterste en Voorste singel volledig afgesloten moet worden voor te hoge en te lange voertuigen, alleen krijg je dan problemen met landbouwvoertuigen die naar hun percelen moeten op de Achterste en Voorste Singel, dus dat gaat ook niet zomaar.
kurwa