Weert Marketing moet eind dit jaar operationeel zijn

Algemeen 1 reactie 3 min. leestijd

Weert heeft veel meer te bieden dan veel inwoners en bezoekers zich realiseren. Om deze schatten te ontdekken, moet er echter wel promotie plaatsvinden. Niet alleen gericht op de lokale bevolking, maar ook op mensen buiten de gemeentegrenzen, ook in België.

Het promoten van Weert vereist actieve betrokkenheid van mensen en middelen. Maar hoe pak je dat aan? Op welke manier kan Weert het beste haar eigen inwoners, ondernemers en bezoekers bereiken, en met welke middelen? Dat zijn vragen waar Stichting Weert Marketing zich mee bezighoudt.

Weert is meer dan alleen een compacte binnenstad en een dagstrand. Ook in de dorpen en het buitengebied is veel te ontdekken, maar dit is niet altijd bekend bij mensen.

Herstart

Momenteel wordt hard gewerkt aan de herstructurering van Weert Marketing, nadat de eerste poging mislukte. In november 2023 zijn Eric Boselie (Eindhoven 247 BV) en Edwin Schellekens (Raadhuis Advies en Trifaire) aangesteld als kwartiermakers om Weert Marketing een stevige basis te geven.

Na intensieve gesprekken met inwoners en ondernemers van Weert blijkt dat er behoefte is aan duidelijkheid en aan een gecoördineerde aanpak van Weert Marketing. Er is bij belanghebbenden in Weert grote bereidheid om samen zaken op te pakken in het belang van (de promotie van) Weert. Wel moet dan wel weten met wie ze kunnen samenwerken.

Tijdelijk bestuur

Nu is het moment aangebroken om de stichting verder op te bouwen. De kwartiermakers vormen samen met Sander Hoeben (Cultuurcoördinator) het tijdelijke bestuur van de stichting. Dit bestuur is verantwoordelijk voor het afhandelen van financiële zaken uit het verleden en het veiligstellen van subsidies voor 2024. De gemeenteraad steunt deze nieuwe aanpak, zo blijkt uit een persgesprek van de gemeente.

Verdere invulling

De organisatie wordt momenteel opgezet, waarbij lokale ondernemers worden betrokken. Verschillende creatieve bureaus in Weert werken aan een nieuwe positionering van de stad. De huisstijl is vernieuwd en de slogan ‘Dit is Weert’ is gekozen. Een nieuwe website is gelanceerd als open platform voor inwoners en bezoekers, waar zij informatie kunnen vinden over activiteiten in Weert.

Er wordt al gewerkt aan het programma voor 2024/2025, met onder andere Antje de Musical, de kerstperiode in de binnenstad, de Weerter Vastelaovendj en toerisme als speerpunten.

Planning

Momenteel wordt het plan van aanpak ontwikkeld, inclusief de structuur en financiering van de organisatie Weert Marketing. De organisatie moet in het laatste kwartaal van dit jaar volledig operationeel zijn, waarbij het tijdelijke bestuur het stokje zal overdragen aan het definitieve bestuur.

Deel dit bericht
1 reactie