Tapasrestaurant ’t Zusje komt in Duitse handen

Economie Reageer 3 min. leestijd

De Gustoso Gruppe heeft een meerderheidsbelang verworven in de populaire Nederlandse restaurantketen ’t Zusje. Deze Duitse groep breidt hiermee haar portfolio uit tot acht gastronomiemerken.

’t Zusje, bekend om het tapasconcept, exploiteert momenteel 36 restaurants in Nederland, waaronder drie eigen vestigingen en 33 franchise-locaties. Eén van deze locaties is gelegen aan de Oelemarkt in Weert. ’t Zusje behoort tot de vier grootste restaurantketens in Nederland.

Door deze integratie stijgt de totale omzet van de Gustoso Gruppe tot ongeveer 200 miljoen euro per jaar, zo meldt de nieuwe eigenaar.

Concept

’t Zusje biedt een bourgondische eetervaring: gasten kiezen twee tapasgerechten per persoon en per ronde, die zij in een gezellige omgeving kunnen genieten. In 2023 bezochten meer dan 1,5 miljoen mensen de restaurantketen en voor 2024 worden zelfs meer dan 1,7 miljoen bezoekers verwacht. De naam ’t Zusje is geïnspireerd door de kinderen van de oprichter, waarbij de zoon zijn zusje liefkozend “kleine zus” noemde.

Oprichter Peter Smits blijft ook na de overname door de Gustoso Gruppe actief in zijn functie. “We zijn zeer verheugd met de Gustoso Gruppe een ervaren en professionele partner te hebben gevonden. Zij bieden ons alles wat we nodig hebben om ons concept succesvol uit te breiden en naar Duitsland te brengen,” aldus Smits.

Uitbreiding naar Duitsland

Vanaf volgend jaar plant ’t Zusje haar eerste restaurants in Duitsland te openen, eerst nabij de Nederlandse grens. Deze uitbreiding wordt mogelijk gemaakt door de uitgebreide ondersteuning en expertise van de Gustoso Gruppe. Dr. Nico Engel, CEO van de Gustoso Gruppe, ziet veel potentieel in de samenwerking: “’t Zusje is een innovatief concept dat perfect inspeelt op de tijdgeest: een gezellige, luxe sfeer gecombineerd met een uitzonderlijk foodconcept dat alle smaken aanspreekt. De duidelijke positionering als ‘Destination Restaurant’ en het internationale expansiepotentieel maken ’t Zusje tot een ideale aanvulling.”

Het afronden van de overname wordt in juli 2024 verwacht, momenteel wordt de transactie nog beoordeeld door de mededingingsautoriteit.

Gustoso Gruppe

Met de integratie van ’t Zusje groeit de Gustoso Gruppe naar meer dan 170 locaties in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland. Naast ’t Zusje behoren ook Cotidiano, Ciao Bella, Otto’s Burger, 60 seconds to napoli, Ruff’s Burger, Burgermeister en Cucina in Zwitserland tot de merken van de Gustoso Gruppe. Hun doel is om oprichters van veelbelovende gastronomische concepten te ondersteunen op hun weg naar marktleiderschap.

Over Gustoso

De Gustoso Gruppe is een innovatief en snelgroeiend horeca-bedrijf gevestigd in München. Sinds de oprichting in 2015 heeft de groep het aantal locaties door organische en anorganische groei uitgebreid tot meer dan 170.

🔔 Heb je feedback of een nieuwstip? Vul het contactformulier in.

📰 Ontvang je de gratis nieuwsbrief al? Schrijf je gratis in.

Tags:
Deel dit bericht
Geef reactie