Zeven Weerter voetbalverenigingen hebben vandaag de aftrap gegeven voor de nieuwe lokale spaaractie van Albert Heijn Heerschap. Vanaf maandag kunnen klanten deelnemen aan de ‘Spek de kas actie’ waarbij in totaal €15.000,- wordt verdeeld. De verenigingen ontvingen direct al een startbedrag van €100,- uit handen van eigenaar Stan Heerschap.
Start van de Spek de kas actie
Vanaf maandag 2 september gaat de Spek de kas actie van Heerschap Verbindt! van start. Gedurende deze actie wordt een totaalbedrag van €15.000,- verdeeld onder de deelnemende verenigingen. Klanten van de Albert Heijn Heerschap supermarkten in Haelen, Heythuysen, Nederweert en Weert kunnen tot en met zondag 13 oktober sparen voor hun favoriete vereniging. Maar liefst 18 verenigingen doen mee, waarvan zeven afkomstig uit Weert. Hoe meer stemmen een vereniging ontvangt, hoe hoger het bedrag dat zij ontvangt.
Hoe werkt de actie?
Bij elke besteding van €15,- ontvangen klanten een actiemunt die ze kunnen doneren aan een vereniging naar keuze. Deze munt kan in de winkel worden gedoneerd via een speciale display. Daarnaast krijgt de klant bij een besteding van €15,- of meer ook een voucher met unieke punten. Deze punten kunnen online worden verzilverd, waarbij de klant zelf kans maakt op een Albert Heijn cadeaubon t.w.v. €50,-. Zowel in de winkel als online kunnen klanten op deze manier hun vereniging ondersteunen. Meer informatie over de actie is te vinden op www.ahheerschap.nl/spekdekas.
Belang van verenigingen in de samenleving
Stan Heerschap benadrukt het belang van verenigingen in de samenleving. ‘’Verenigingen zijn superbelangrijk in onze samenleving en daarom is lokale betrokkenheid dan ook een essentieel onderdeel van ons bedrijf. Vandaag hebben we met zeven Weerter verenigingen samen de aftrap gevierd van een nieuwe spaaractie van Heerschap Verbindt!, namelijk de Spek de kas actie. De Weerter voetbalverenigingen strijden niet alleen regelmatig op het veld tegen elkaar, maar nu ook in onze winkels om de hoogste opbrengst. De eerste €100,- hebben ze vandaag ontvangen, nu zijn de verenigingen zelf aan zet om zoveel mogelijk mensen te enthousiasmeren om op hun vereniging te stemmen. We hopen dat de klanten massaal deelnemen en hun favoriete vereniging verder helpen groeien.
Door middel van deze spaaractie ondersteunen we de verenigingen niet alleen financieel, maar hopen we ze ook meer naamsbekendheid te geven, waardoor er nieuwe leden worden aangetrokken”, aldus Heerschap.
Klanten bepalen de opbrengst
De bal ligt nu bij de klanten. Zij bepalen hoeveel geld de verenigingen uiteindelijk ophalen om hun kas te spekken. De verenigingen hebben allemaal een specifiek doel voor ogen, zoals het inrichten van een nieuwe kantine, het verduurzamen van hun accommodatie, of de aanschaf van nieuwe attributen voor de jeugd. Elke vereniging kan het geld goed gebruiken. Op de actiepagina www.ahheerschap.nl/spekdekas is meer informatie te vinden over de spaardoelen van de verenigingen.
Deelnemende verenigingen en spaarlocaties
- Albert Heijn Heerschap Weert: Boshoven, Leuken, Moesel en Muntpassage
- RKSVV Swartbroek
- RKTVV Crescentia
- MMC Weert
- FC Oda
- SV Laar
- VV DESM
- Wilhelmina ‘08
- Albert Heijn Heerschap Nederweert
- RKVV Eindse Boys
- RKSV Merefeldia
- ZPC Nederweert
- ZVV ’t Brökske
- Reddingsbrigade Nederweert
- Albert Heijn Heerschap Haelen en Heythuysen
- SV Leveroy
- RKVB
- SV Heythuysen
- SV Roggel
- RKVV Haelen
- M.C. de Peelrijders