Bohaco zet deuren showrooms wagenwijd open

Spotlight Reageer 7 min. leestijd

“Houd maar eens vast, dan voel je het verschil”, zegt Pieter Steegh. Hij is verkoopadviseur bij Bohaco in Weert. Vijf dagen in de week staat hij hier klaar om zijn klanten te voorzien van persoonlijk advies over ramen, deuren, serres en zonwering. Waar veel bedrijven hun showrooms sluiten en overgaan op online verkopen, zetten de verkoopadviseurs van Bohaco de deuren van hun showrooms op 5 en 6 oktober juist wagenwijd open. “Wij vinden het belangrijk dat mensen op een vaste plek terechtkunnen met al hun vragen en wensen.”

Nieuwe ramen, deuren, een serre of zonwering vragen immers om een flinke investering. Ook bij Bohaco, daar windt verkoopadviseur Pieter geen doekjes om. Maar hij zorgt er wel graag voor dat die investering zich dubbel en dwars terugverdient in het plezier en comfort dat zijn klanten ervaren van hun aankoop. “We denken graag mee! Elk huis is anders en iedere persoon ook. Voor mij biedt iedere klus een opening om iets anders te doen, met andere materialen of andere kleuren, en zo mijn klanten te laten zien en genieten van wat er allemaal mogelijk is.”

Tweede generatie familiebedrijf

Dat doen ze bij Bohaco al 45 jaar. Joske Janssen, al twintig jaar verantwoordelijk voor de marketing van Bohaco: “In de jaren ’70 kwamen aluminium en kunststof kozijnen als onderhoudsvriendelijk alternatief op de markt. Inmiddels zijn deze materialen niet meer weg te denken en zijn de kozijnen niet meer alleen onderhoudsvriendelijk, maar ook qua uitstraling enorm veranderd. Je kunt een houtnerf kiezen op het kunststof, dat in allerlei kleuren verkrijgbaar is, en ook voor aluminium kozijnen zijn er structuurlakken. Er is dus heel veel meer mogelijk dan vroeger.”

Om kwaliteit te kunnen blijven waarborgen is de familie producten die ze voorheen inkochten zelf gaan maken. In de jaren ’90 namen ze bovendien een aantal bedrijven over, waardoor ze ook in Weert terechtkwamen. “Doordat we zo groot zijn geworden kunnen we ook blijven investeren in productontwikkeling en productiecapaciteit en kunnen we ervoor zorgen dat we producten met een hoge kwaliteit aanbieden”, aldus Joske.

Goed bekeken, ’n klasse beter

Vandaar ook de slogan ‘goed bekeken, ’n klasse beter’, zo legt Joske uit. “Op papier zie je het verschil niet tussen twee offertes, maar in de praktijk ervaar je die wel. Het zit ‘m in allerlei details: van het persoonlijke advies op basis van de kennis en ervaring die we hebben tot aan de kwaliteit van de materialen waarmee we werken. Dat een deur heel goed dicht gaat, dat heb je niet zo snel in de gaten, maar van een deur die niet goed dicht gaat heb je iedere dag last. Dat zijn details die onze producten echt ‘n klasse beter maken en daar staan we helemaal achter.”

Pieter kan dat als verkoopadviseur beamen: “Iedereen die hier werkt, van adviseur tot monteur en servicemonteur, is oprecht en staat voor wat hij doet. We hebben korte lijntjes met elkaar, ondanks dat we achter de schermen een groot bedrijf zijn geworden. Voor onze klanten is Bohaco nog altijd dat kleine familiebedrijf dat het altijd was, maar ondertussen profiteren ze wel van het grote geheel dat we inmiddels met onze groep bedrijven zijn.”

De kracht van Bohaco

Zo werkt een zusterbedrijf van Bohaco momenteel onder andere mee aan de nieuwbouw van het Sint Jans Gasthuis in Weert. Joske: “Door de jaren heen heeft onze groep veel kennis en expertise opgedaan, waar opdrachtgevers bij zo’n project als het ziekenhuis echt een beroep op doen. Denk aan brandwerendheid en geluidsisolatie. Bij de particuliere woningen waar Bohaco aan werkt, zijn de eisen doorgaans nog minder streng. Maar doordat wij deze kennis hebben, zijn we wel al voorbereid.”

Ook adviseert Pieter zijn klanten graag over de mogelijkheden om een subsidie van de overheid te ontvangen. Joske legt uit: “De Investeringssubsidie duurzame energie en energiebesparing (ISDE) bestaat al een aantal jaren. Tot vorig jaar moest je echter twee klussen aanpakken om deze subsidie te ontvangen; sinds vorig jaar is één klus ook al genoeg om een gedeelte ervan te krijgen. Als je oude kozijnen met enkel of ongeïsoleerd dubbelglas vervangt door nieuwe kozijnen met HR++ of triple glas, dan kun je voor de subsidie in aanmerking komen. Isoleer je tegelijkertijd ook nog je gevel, dak of vloer, dan krijg je zelfs het dubbele bedrag. Niet iedereen weet hiervan en dat is zonde. Renoveren is immers toch iets wat op termijn sowieso heel veel comfort gaat opleveren en energiekosten bespaart.”

Open dagen bij Bohaco

Het kleine filiaal in Weert verhult dus nauwelijks iets van wat er op de achtergrond gebeurt. En dat is nou precies de kracht van Bohaco, aldus Pieter en Joske. Ze zijn er voor hun klanten, om hen allemaal individueel van persoonlijk en professioneel advies te voorzien. In de showroom kunnen klanten zich oriënteren op de vele mogelijkheden, al hun vragen stellen en zelf de kwaliteit van de producten ervaren.

Om iedereen op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met Bohaco staan de deuren van de showrooms in Weert, Meijel en Den Bosch op zaterdag 5 en zondag 6 oktober weer extra wagenwijd open. Tussen 10.00 en 16.00 uur (op zaterdag) en 11.00 en 16.00 uur (op zondag) wachten Pieter en zijn collega’s je op om je te laten zien welke mogelijkheden er zijn om jouw woning een opfrisbeurt te geven met nieuwe ramen, deuren, zonwering of zelfs een serre. Dat belooft niet alleen meer comfort en een lagere energierekening, maar ook een woning die ‘goed bekeken, ’n klasse beter’ wordt.

Meer informatie over Bohaco, de openingstijden van de showrooms en de open dagen is te vinden op www.bohaco.nl.

Deel dit bericht
Geef reactie