Met de onthulling van een informatiebord gaven wethouder Jorik Franssen en gedeputeerde Jasper Kuntzelaers op donderdag 7 november het startschot voor de realisatiefase van deelproject A van de N266-N275. Een belangrijk moment. In deze fase gaat de schop daadwerkelijk in de grond.
Aansluiting N275 met A2
Het project N266-N275 verbetert de doorstroming en verkeersveiligheid in de regio. Deelproject A richt zich op de aansluiting van de N275 met de A2 en moet belangrijke knelpunten oplossen. “Een project dat we samen uitvoeren met de provincie. Een samenwerking die constructief verloopt”, aldus wethouder Franssen.
Investeren in toekomst
“Dit is meer dan zomaar een infrastructuurproject. Het is een investering in de toekomst van Nederweert én onze hele regio. Want met deze verbeteringen maken we onze gemeente niet alleen beter bereikbaar en verbeteren we de doorstroming, maar we verbeteren ook de verkeersveiligheid en de leefbaarheid.”
Realisatiefase
De realisatiefase begint met de aanbestedingsprocedure. Dat is een vrij lang proces waar niet van afgeweken mag worden. De definitieve gunning staat gepland voor maart 2025. Vervolgens kan de aannemer het werk voorbereiden en aan de slag gaan.
Deelprojecten
Van daaruit werken de gemeente en provincie verder naar het leisuregebied Randweg-West, waar een nieuwe rotonde met parallelstructuur komt. Ook pakken ze de rotonde N275-Eind aan en verbeteren ze de verbindingen voor fietsers en voetgangers, inclusief de aanleg van een nieuwe tunnel, het verbeteren van de fietsoversteek van de N275 bij McDonald’s en het fietspad langs de N266.
Projecten versterken elkaar
Deze verbeteringen sluiten volgens de partijen straks naadloos aan op de hoogwaardige fietsverbinding naar Weert die op dit moment wordt aangelegd. “Een perfect voorbeeld van hoe verschillende projecten elkaar versterken.”
Verbeteren doorstroming
Dit jaar zijn er al voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd aan de verkeersregelinstallaties bij de kruising N275-A2. Het gaat dan om kasten en bekabeling. Het afstellen van de installatie op het verkeersaanbod vindt op dit moment door de provincie plaats. Dat zorgt voor bepaalde overlast tijdens drukke momenten. Zodra de op- en afritten worden verbreed, vindt ook de vervanging van de masten en lampen plaats.
Meer informatie over het project is te vinden op de website Limburg.nl.
Het wordt als heel ingewikkeld uitgedragen.
Maar het is héél simpel..!!
Alle maar dan alle verkeerslichten die uitkomen op de Ringbaan in Weert én op de Randweg in Nederweert…
TEGELIJK ALLEMAAL 2 a 3 minuten ROOD geven….zodat niemand in die tijd de Ringbaan of de Randweg op kan.
Dit betekent Groene Golf op Ringbaan en Randweg….zoals het 15 jaar geleden bedacht is….maar nooit uitgevoerd is.
De nu zogenaamde dynamische Groene Golf…werkt al jaren niet meer!!
Ik moet lachen om de laatste alinea. De stoplichten staan nu zo afgesteld dat ik in de ochtendspits komende vanaf Weert richting Nederweert al bij de stoplichten bij de oversteek naar Laar vast sta. Als je in de rij staat zoek je natuurlijk naar afleiding. Bij mij was het het timen van de stoplichten bij de A2. Deze staan 23 seconden op groen en 2 minuut 40 op rood. Ja dat zorgt voor een goede doorstroming. In de avondspits sta in bij de rotonde bij eind al in de file met het zelfde verhaal. Goed geregeld door Rijkswaterstaat. Misschien toch nog eens naar de afstelling kijken.