Data Servicepunt Belastingen en Toeslagen Punt Welzijn

Algemeen Reageer 2 min. leestijd
Archieffoto

Inwoners van Weert en Nederweert die geen lid zijn van een vakbond kunnen terecht bij het Servicepunt Belastingen en Toeslagen van Punt Welzijn voor het invullen van de belastingaangifte 2024. Het aanbod is bedoeld voor inwoners met een inkomen op of rond het sociaal minimum.

Afspraak maken

Voor het maken van een afspraak kun je terecht op maandag 20 januari, 10 en 24 februari, 10 en 24 maart, 7 en 14 april, 12 en 26 mei, 16 en 30 juni, 8 en 22 september, 6 en 20 oktober, 3 en 17 november en 8 december, tussen 10.00 en 12.00 uur. Tijdens deze belastingspreekuren wordt bekeken of je in aanmerking komt voor het invullen van de aangifte en wordt er een afspraak gemaakt voor het invulmoment.

eHerkenning

Sinds 2023 werkt het Servicepunt Belastingen en Toeslagen met een eHerkenning. Met deze eHerkenning kun je eenvoudig en veilig inloggen bij de belastingdienst en geef je alleen de persoon die je machtigt toestemming om met jou je belastingaangifte in te vullen. Hiervoor kan door de vrijwilligers naar je geboortedatum en BSN worden gevraagd.

Belastingaangifte invullen

De invuldagen zijn op de vrijdagmiddagen 7 en 21 maart, 11 en 25 april, 9 en 23 mei, 20 juni, 12 september, 17 oktober, 14 november en 12 december vanaf 13.00 uur.

De kosten van de aangifte inclusief (eventuele) vervolgafspraak bedragen 15 euro voor één persoon. Aangifte voor een persoon met fiscaal partner kost 20 euro. Meerdere jaargangen kosten 10 euro extra per jaargang.

Praktische informatie

Het Belastingspreekuur vindt plaats bij Punt Welzijn, aan de Beekstraat 54 in Weert, in ruimte 130. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Punt Welzijn via het telefoonnummer 0495-697900. Een afspraak kun je maken door binnen te lopen tijdens het spreekuur op maandagochtend van 10.00 tot 12.00 uur. Belangrijk is om je DigiD, identiteitsbewijs en eventueel dat van je partner mee te nemen.

Deel dit bericht
Geef reactie