De digitale ontwikkeling gaat steeds sneller. Dat merken we allemaal. Zo ook met het internetbankieren of het beheren van je schadeverzekeringen. De één kan het gemakkelijk zelfstandig en de ander heeft er hulp bij nodig. Je wilt graag zo lang mogelijk je eigen bankzaken veilig blijven beheren, maar dan opeens verandert er weer iets in het internetbankieren en weet je niet meer hoe het moet of waar je iets moet vinden. Het maakt je soms bang, gefrustreerd en onzeker. Dat gevoel is heel normaal, aldus Evelien Nuijens uit Stramproy. Na 35 jaar bij de Rabobank in Weert te hebben gewerkt, heeft ze besloten haar eigen bedrijf te starten.
“Contact opnemen met de bank is niet voor iedereen even gemakkelijk en een kantoor waar je naar toe kunt gaan voor hulp is niet altijd in de buurt. Daarom heb ik besloten om mensen aan huis te gaan helpen met hun particuliere bankzaken en schadeverzekeringen. Het maakt daarbij niet uit bij welke Nederlandse bank je bankiert”, zo legt Evelien uit.
“Wanneer je kinderen hebt die je helpen met je bankzaken, dan is dat heel fijn. Echter heeft niet iedereen deze hulp.” Ben je alleen, hebben je kinderen te weinig tijd of wil je je bankzaken het liefst zo lang mogelijk zelf blijven beheren, dan kun je terecht bij ‘Evelien, Thuis in bankzaken’.
Evelien, Thuis in bankzaken
Evelien legt graag uit wat ze voor je kan betekenen:
- “Ik help met het uitleggen en doornemen van financiële documenten. Ik beantwoord algemene vragen die gaan over jouw bankzaken zoals bijvoorbeeld volmachten, wat gebeurt er bij overlijden, etc.
- Ik help met het beheren van je bankrekeningen en met het uitvoeren van overboekingen. Het maakt daarbij niet uit op welke manier je dit doet.
- Ik geef uitleg over internetbankieren en het gebruik ervan. Ik ondersteun bij het online ondertekenen van documenten en het openen, wijzigen of beëindigen van producten.
- Ik geef uitleg over verschillende schadeverzekeringen en wat ze dekken. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een opstalverzekering, inboedelverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, motorrijtuigverzekering, rechtsbijstandsverzekering en reisverzekering etc. Ik help bij het aanvragen, wijzigen, of beëindigen van deze verzekeringen. Je maakt hierbij zelf de keuze; ik geef informatie, geen advies.”
Heb je vragen over bovenstaande zaken, dan komt Evelien graag naar je toe. “Soms is het even op weg helpen al voldoende. Een ander vindt het prettig om structureel (bijvoorbeeld maandelijks of per kwartaal) samen de papieren door te nemen en even te kijken wat er moet gebeuren. Zo kun je je financiën netjes en zelfstandig op orde houden.”
Veiligheid
Veiligheid staat bij Evelien hoog in het vaandel. Ze vraagt nooit om toegang tot persoonlijke gegevens zoals pincodes en toegangscodes. Deze moet je zelf veilig bewaren. Evelien geef enkel ondersteuning. Als iemand niet meer zelfstandig zijn bankzaken kan beheren, bijvoorbeeld vanwege dementie, dan verwijst zij diegene door naar gespecialiseerde zorgverleners.
Contact met Evelien
Kan Evelien je helpen? Neem dan contact met haar op via het telefoonnummer 06-18685001 of mail naar [email protected]. Het eerste kennismakingsgesprek met Evelien is gratis. Meer informatie over ‘Evelien, Thuis in bankzaken’ is te vinden op www.evelienfinancieel.nl.