Update 11.40u – (Foto’s/video) De hulpdiensten zijn in de nacht van woensdag op donderdag omstreeks 4.00 uur gealarmeerd voor een verkeersongeval op de snelweg A2 bij Weert.
In de rijrichting van Nederweert naar Eindhoven was een vrachtwagen tegen een rijdende wegafzetting gebotst. De signaalwagen, in het vakjargon ‘bots’ genoemd stond op de rechter rijstrook om de wegwerkers te beschermen. Ter plaatse was men bezig met maaiwerkzaamheden.
De vrachtwagen die volgeladen was met mango’s reed vol op de signaalwagen. De signaalwagen werd door de klap tientallen meters naar voren geduwd. Hoe dit kon gebeuren wordt nog onderzocht door de politie. De chauffeur bleef ongedeerd maar de mede-passagier raakte lichtgewond en is overgebracht naar het ziekenhuis. De chauffeur van de ‘bots’ was ongedeerd gebleven, maar wel flink geschrokken.
De betrokken voertuigen raakten beschadigd en worden zo snel mogelijk afgesleept zodat het verkeer in de spits er zo min mogelijk last van heeft.
Update 6.25 uur:
Momenteel is één rijstrook nog afgesloten in verband met bergingswerkzaamheden. Er staat inmiddels een file van 3 kilometer, zo meldt de ANWB.
Update 11.40 uur:
De bergingswerkzaamheden zijn in volle gang.
De berging op de #A2 L 192,5 thv #Nederweert is in volle gang! Rijstrook 2 is afgesloten! ❌ Let op! kans op file richting #Eindhoven pic.twitter.com/yBAbs9QA1V
— Weginspecteur Ron (@Wis_Ron) July 20, 2017
Video via Youtube
[nggallery id=’5327′]
Echt hoe krijgt men dit weer voor elkaar
Tja goedkopere chauffeurs in dienst nemen en die geen of weinig ervaring hebben want dat is wat er gebeurt hier in dit land zolang de regering hier niks aan doet zal dit probleem nooit opgeloste worden
Vol erop!!
Twee oorzaak mogelijkheden;
– chauffeur onwel, bijrijder sliep,
– chauffeur sliep, bijrijder sliep.
Schavemaker Transport:
werkt voor 90% met Oost-Europese medewerkers, dubbel bemand, die vaak ver buiten hun maximale rijtijden gaan.
Mét Nederlands gekentekend vrachtwagens.
Derde mogelijkheid :
-alles was in orde maar chauffeur appte met thuisfront, bijrijder sliep.
Overigens : de kreukelzone van dat wagentje werkte perfect. Wel vreemd dat de lading van de vrachtwagen door kan schieten tot tegen de cabine.
Die derde mogelijkheid had ik eigenlijk uitgesloten, omdat s’nachts de lichtflitsen op de “bots” al ver van te voren zichtbaar zijn (jarenlang s’nachts met de vrachtwagen onderweg geweest) en dat tijdens het appen of sms’en die lichtflitsen s’nachts (veel beter dan overdag) echt wel opvallen.
Maar het zou inderdaad ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
Wat die lading mango’s betreft, die foto was mij ook op gevallen.
De voorkant van een trailer, aanhangwagen of motorwagen is extra verstevigd, zodat bij dit soort botsing de voorkant niet openbreekt.
Ook een teken dat de klap erg hard moet zijn geweest en er waarschijnlijk weinig of niet geremd is.
Ik zeg: tijd voor een programma zoals Voetbal Inside, maar dan WdGinside. Met Rooyer-Pierke en Joost Bosseve aan tafel. Met als extra kritische tafelgast: de burgemeester.
Dan hebben we tenminste nog 1 stel hersens aan tafel…
Als dat zo is heeft de inspectie werk genoeg
Met andere bezigheden tijdens rijden geeft 100 % dit soort ongelukken.
Men is ook voornemens om bv het appen gelijk aan rijden onder invloed te berechten.
Goed plan lijkt mij want ik zie het dagelijks heel vaak gebeuren.
In dat kader is het misschien leuk om je eens af te vragen wie (of wat) de baas is, de mens of de telefoon. Zag gisteren nog een scooter over het fietspad langs de Eindhovenseweg slingeren. Bleek dat hij met zijn telefoon bezig was. Het is blijkbaar onmogelijk om dat ding een half uurtje uit te zetten. Belachelijk dat het zo ver is gekomen dat aan telefoonfabrikanten moet worden gevraagd een app te plaatsen die gebruik tijdens verplaatsen boven een bepaalde snelheid onmogelijk te maken.
Dan zal het rustig worden op de wegen, want als die wet doorgaat, zullen veel chauffeurs hun rijbewijs kunnen inleveren. En dan bedoel ik ook de personenautochauffeurs, want personenauto’s zijn in aantal nog steeds in de meerderheid ten opzichte van de vrachtwagens.