Maarheeze – Al jaren ervaren de inwoners van de gemeente Cranendonck overlast van het sluipverkeer dat komt vanaf de A2. De overlast wordt met het jaar erger. Met name in Maarheeze staat het bijna dagelijks vast door het sluipverkeer. De gemeente is de overlast zat en start na kerstmis met tijdelijke maatregelen om het sluipverkeer tegen te gaan. Op 19 december heeft het college dit besluit definitief gemaakt.
De gemeente gaat van maandag tot en met donderdag tussen 7.00 en 9.00 uur een aantal wegen afsluiten voor gemotoriseerd verkeer. De wegen worden niet afgesloten voor bestemmingsverkeer, dus als men in Maarheeze moet zijn kan men er gewoon door. De afsluitingen zijn op de Koenraadtweg, Oranje Nassaulaan, Rijksweg, Moonslaan, Ulkedonken en d’Aasdonken.
Aanpak problematiek A2
De pilot duurt drie maanden, tot eind maart. De gemeente wil tijdens deze periode kijken wat de gevolgen zijn van de afsluitingen. Zo zal er geteld worden op een groot aantal wegen om te kijken of het daar drukker wordt. Deze gegevens worden gebruikt voor een gezamenlijk definitief plan dat de gemeente Cranendonck op wil stellen met de omliggende gemeenten, het A2 Platform, provincie Noord-Brabant en provincie Limburg om het sluipverkeer te weren.
Bekendmaking
Vanaf 21 december 2017 is het besluit bekend gemaakt in de Staatscourant en kunnen belanghebbenden het besluit en de daarop betrekking hebbende stukken daar inzien. De stukken zijn ook in te zien bij de publieksbalie van het gemeentehuis in Budel en vanaf vandaag op de website van de gemeente Cranendonck www.cranendonck.nl.
Mooi… De files worden nl veroorzaakt door deze mensen. Zg. Tanken.. Resultaat.. File.. Door Leende.. Resultaat file.. Door Maarheeze.. Resultaat file.. Denk na..!!!
aa
Ik heb jarenlang over de A2 gereden naar mijn werk altijd ellende ik vraag mij af waarom de files ontstaan het is hollen en stilstaan
Tegenwoordig ga ik mijn kleindochter halen over de N266 langs het kanaal een zeer drukke weg wat mij opvalt buiten langzaam optrekkende vrachtwagens en 45 km verkeer rijd het altijd
Zou het niet kunnen zijn dat we opnieuw opgevoed moeten worden of meer camera controle????
Het dit jaar gestarte A2 spitsmijden project lijkt maar een druppel op het gloeiend asfalt. Nog steeds dubbele reistijden in de spits. Naar mijn idee zit de bottleneck bij de toerit Valkenswaard – Eindhoven. Deze loopt schuin op en is gezien de enorme aanvoer veel te kort waardoor vrachtverkeer (en dus ook overig verkeer) met 70 moet invoegen. Al het snel- & vrachtverkeer schuift naar de linkerbaan, de harmonica schuift in elkaar en dit werkt door tot aan Weert-Noord. Eenmaal 1 Km voorbij de toerit gaat het regelmatig weer 100 Km/uur. Maak hier als proef een spitsstrook tot Eindhoven ? Kost in verhouding geen drol. Dit duurt al veel te lang…
https://uploads.disquscdn.com/images/dabc7bef2bb8f5293b3bc1527436fd8899f934a855a7dfc357ba24db4baeb975.jpg
Hoe lang moet de file zijn om die filerijders de trein in te krijgen?
Waarom weer een proef die een paar? duizend euro kost! Los het op!!!
Let wel: ik ben geen deskundige, maar hogeropgeleiden die pretenderen dat wel te zijn doen er niets mee!
Ik mag toch aannemen dat de route Weert, Maarheeze richting Sterksel gewoon open blijft voor het verkeer met een bestemming aldaar!
Die route valt er buiten.
Ik sta iedere dag in deze file. Dit is symptoombestrijding. In deze file staan allemaal mensen die op weg zijn naar hun werk, en hiermee geld in het laatje brengen voor bv. Nederland. Overal wordt het geld met bakken over de balk gesmeten, behalve voor de mensen die het daadwerkelijk genereren. Die mogen zelf op een houtje bijten en worden van de andere kant steeds verder uitgekleed met torenhoge brandstofaccijnzen en eveneens hoge wegenbelastingen.
Schuif het probleem maar door naar Heeze-Leende. Dit is geen oplossing. De oplossing ligt in het gezamenlijk structureel het file probleem op de A2 aan te pakken. En welk resultaat wilt de Gemeente Cranendonck afwachten in 3 maanden? Minder verkeer is het resultaat in de benoemde straten. Vreemd he als het afstuit voor het verkeer.
Sluipverkeer klinkt zo negatief, het zijn gewoon mensen op weg naar hun werk.
Er worden ook mensen getroffen die toevallig via Maarheeze naar de A2
moeten (of bijv naar Soerendonk) moeten. die moeten nu flink omrijden.
Het is dus een naaistreek.
Er worden ook wegen afgesloten die
niet door file mijdend verkeer worden gebruikt. Daar woont dan
waarschijnlijk een raadslid of goed vriend.
Waar kan ik geld terug krijgen van de gemeente Cranendonk, die mij niet op een weg laat rijden waar ik aan meebetaald heb?
Samengevat
lost de gemeente Cranendonk niets op maar probeert de problemen af te
schuiven op anderen. De uitkomst van de pilot is dus vast een groot
succes, want die problemen voor andere andere weggebruikers interesseert
Cranendonk helemaal niets.
Ik stel voor om de oprit @ Maarheeze
af te sluiten. Of dit een ‘smartlane’ te noemen (= zet stoplichten bij
de opritten). Heb je ook geen sluipverkeer.
Even een vraag aan iemand die er dagelijks komt.
Zijn in Maarheeze en Heeze nergens geen blauwe borden met U-omleidingen?
“Nergens geen” Limburgs neem ik aan
Nee, Roojs (zijn gewoon 2 Nederlandse woorden hoor).
Oké, stel ik de vraag anders, zoals u wilt.
Zijn er ERGENS in Maarheeze of Heeze blauwe U- omleidingen aangegeven.
Estebleef (is ook Roojs).
“nergens geen” is een zgn litotes, m’n beste (ook in het ” Roojs” ) en betekent: “overal”.
Wat zullen er veel mensen brieven moeten gaan posten (of andere bestemmingen hebben) in Maarheeze.
Dit is brand blussen waar rook is.
Ik begrijp de gemeente en inwoners van Maarheeze heel goed.
Het eigenlijke probleem is met deze oplossing niet opgelost.
En ook met praten of smartlanes een oplossing zou kunnen zijn, ook niet.
Kansloos. Er zijn al diverse initiatieven voorbij gekomen om e.e.a. te omzeilen: je legt een pakketje naast je in de auto met daarop het adres van een van de afgesloten wegen en tadaaaaaaaa! Je bent bestemmingsverkeer.
Schiet vervolgens dan ook lekker op omdat er verder geen verkeer is 😉