Meldingen van bijvoorbeeld omgewaaide bomen, kapotte verkeerslichten, gedumpt afval of overlast in de openbare ruimte doe je bij de gemeente: de zogenaamde melding openbare ruimte. Die melding kun je in Weert al digitaal doen, maar het proces wordt nu nóg makkelijker en vooral inzichtelijker. Vanaf 1 september start de gemeente Weert met dit nieuwe proces voor de meldingen openbare ruimte.
Vanuit de ogen van de inwoner
Samen met inwoners heeft de gemeente Weert vorig jaar het proces van een melding openbare ruimte onder de loep genomen. Hoe kijken ze aan tegen het indienen van zo’n melding? Wat missen inwoners? Wat kan anders? Op die manier is de ultieme ‘klantbeleving’ geschetst. Daarmee is het proces verbeterd en is het nog makkelijker om een melding openbare ruimte in te dienen. Het digitale formulier is eenvoudiger, zodat een melding doen nog sneller gaat.
Volg de melding
Voortaan kun je de melding openbare ruimte via jouw DigiD, jouw digitale identiteit, doen. Het voordeel daarvan is dat je achteraf de status van de melding kan volgen. Door in te loggen via MijnOverheid of de Persoonlijke Internet Pagina (PIP) van de gemeente Weert kun je precies zien hoever de afhandeling van de melding is. Het blijft ook mogelijk om een melding te doen zonder in te loggen met DigiD, maar dan kun je de status van de melding niet volgen.
Over DigiD
DigiD is jouw digitale identiteit. Het is een gemeenschappelijk systeem van de overheid om veilig in te loggen, bijvoorbeeld via de website van de gemeente Weert. De makkelijkste manier om in te loggen is met behulp van de DigiD app. Kijk voor meer informatie op www.digid.nl