Vanaf 1 januari 2021 wordt parkeerterrein Ververshof (tegenover het politiebureau), waar betaald parkeren geldt, niet meer gebruikt. Er zijn voldoende andere parkeermogelijkheden voor bewoners, werknemers en bezoekers. Naast het huidige park gaan ook dit parkeerterrein en de voormalige houthandel tot het stadspark behoren. Het hele gebied wordt nu in één keer aangepakt en heringericht.
In het nieuwe stadspark staan cultuurhistorie, groen, verbindingen tussen voorburcht en stadspark, mogelijkheden tot recreatie en duurzaamheid centraal. Het hele gebied is van historische waarde: voorheen was de locatie namelijk de plek van het kasteel van de graaf van Horne met de hoofdburcht, de voorburcht, de grachten, de schootsvelden en de Tiendschuur.
Gracht wordt doorgetrokken
De historische elementen komen terug in het nieuwe stadspark. Daarom wordt ook het parkeerterrein bij het stadspark betrokken. Op deze locatie wordt de bestaande gracht een gedeelte doorgetrokken. Dit is een verwijzing naar de oude aansluiting op de grachten (nu de Singels) rondom het oude centrum van Weert. Hiermee maken we een historische plek van de stad Weert weer zichtbaar. Ook wordt hierdoor de entree en de zichtbaarheid van het park sterk vergroot.
Voldoende andere parkeermogelijkheden
Ondanks het opheffen van parkeerterrein Ververshof blijven voldoende parkeerplaatsen beschikbaar. Bewoners kunnen met hun abonnement op andere locaties binnen parkeerzone 2 parkeren bijvoorbeeld op de Jan van der Croonstraat, Minderbroederslaan, Recollectenstraat, Biest en het parkeerterrein bij de Penitentenstraat. Werknemers in de binnenstad kunnen hun auto ook elders in parkeerzone 2 kwijt, of een voordelige parkeerbundel aanvragen voor de Muntgarage.
Bezoekers van de stad kunnen op straat parkeren of, voor hetzelfde tarief, in één van de zes parkeergarages in Weert. Voor alle parkeermogelijkheden, zie: www.weert.nl/parkeren.
Daar is ie weer: nutteloze partij nr1 ::WeertLokaal::
Parkeerbeleidsnota stamt uit 2006.. denk dat deze ergens achter in de kast terecht is gekomen.
En achter in die kast zitten volgens mij ook de planners die dit soort onnozelheid kunnen bedenken!
Blijkbaar komen ze toch af en toe uit de kast.
Inderdaad, in de penitentenstraat staat veel nieuwbouw en aangezien de meeste mensen 2 auto’s bezitten is het gokken als je van je werk komt en je auto ergens kwijt kunt.
En alweer zo’n beslissing waar uit blijkt dat ze niets van de burgers begrijpen. Voldoende andere parkeerplaatsen? Waarom klagen er dan zo veel mensen (buiten de coronatijd) over te weinig parkeerplaatsen? Maar ja, zal wel weer een of andere projectontwikkelaar en/of adviesbureau genoeg geld aan verdienen.
Waarom klagen er dan zo veel mensen (buiten de coronatijd) over te weinig parkeerplaatsen?
Omdat ze te lui zijn om een stukkie te lopen.
Juist niet.
Omdat iedereen bereidt was een stuk te lopen om zo de parkeerkosten te drukken. Is de biest, fatima en keent, voor een heel stuk betaald parkeren en veel straten voor alleen vergunninghouders gemaakt.
Vb. Maaslandlaan en kerkstraat staan nu nog vol met auto’s van mensen die dat stuk wel lopen.
Parkeerkosten in weert zijn te hoog en als je bereidt bent ze wel te betalen, dan is het zeker op drukkere dagen, moeilijk een plek te vinden. Dus laat staan als je in de binnenstad woont.
Laatst zelf ondervonden. Moest de wagen op fatima parkeren. 4 uurtjes en 6 euro verder, en nog een stuk moeten lopen ook.