Klanten van Vodafone die vanochtend met hun mobiele telefoon iemand proberen te bereiken, kunnen dat het beste via een app doen. De provider kampt namelijk met een storing in het telefonische netwerk.
Bellen
Een deel van de klanten ondervindt hierdoor mogelijk problemen met bellen, zo meldt Vodafone zelf via een liveblog. De oorzaak is inmiddels gevonden en er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Totdat het netwerk weer volledig functioneert adviseert de provider te bellen via diensten zoals Whatsapp en FaceTime.
112
Heb je met spoed hulp nodig en heb je problemen met mobiel bellen via Vodafone, gebruik dan een vaste telefoonlijn, zoek iemand met een andere provider of gebruik de 112NL app om te chatten met de meldkamer. Dat adviseert de Veiligheidsregio Limburg-Noord via Twitter.
Je bent altijd in staat 112 te bellen (behalve als je ergens bent waar echt geen bereik is), en als dat niet is zoals Vodafone hier claimt dan doen ze iets fout.
Heeft uw provider een storing? Dan gaat de verbinding naar 112 automatisch via een andere provider met wel bereik.
Je bent altijd in staat 112 te bellen (behalve als je ergens bent waar echt geen bereik is), en als dat niet is zoals Vodafone hier claimt dan doen ze iets fout.
Heeft uw provider een storing? Dan gaat de verbinding naar 112 automatisch via een andere provider met wel bereik.