De Molenstichting Weerterland heeft afgelopen zondag op het Beursplein in Stramproy haar nieuwe huisstijl gepresenteerd. Het nieuwe logo is eenvoudig van opzet en herbergt zowel de M als de W, de initialen van de stichting. Het beeldmerk symboliseert bovendien een viertal molens die om elkaar heen draaien: de vier molens die de stichting in eigen beheer heeft.
De Molenstichting Weerterland ontvang jaarlijks duizenden bezoekers en is daarnaast vooral achter de schermen actief om het molenerfgoed in topconditie te houden. De komende periode wil de stichting haar werk meer zichtbaar maken naar de buitenwereld. Het nieuwe logo is daarbij een eerste stap. Binnenkort volgt een vernieuwde informatieve website en nieuw promotiemateriaal. Ook de Facebook-pagina van de stichting gaat weer actief gebruikt worden.
Op het Beursplein in Stramproy presenteerde de molenstichting zich samen met 35 andere Roojer verenigingen aan het dorp. De Molenstichting was aanwezig met een opengewerkte maalstoel waar veel bezoekers zelf graan konden malen. Geïnteresseerden om vrijwilliger te worden op een van de molens konden er ook alle informatie vinden. Bovendien draaiden de twee windmolens in Stramproy en waren ze geopend voor publiek.
Over de Molenstichting Weerterland
De Molenstichting Weerterland beheert namens de gemeente Weert de vier molens die eigendom zijn van de gemeente. Dit zijn de oudste standerdmolen van Limburg Sint-Jan in Stramproy, De Nijverheid in Stramproy, De Sint Anna in Tungelroy en Sint Anna Keent in Weert. De stichting zorgt voor openstellingen, draaidagen, rondleidingen en activiteiten, volledig verzorgd door vrijwilligers.