Het is dankzij de hardwerkende en goedlachse ‘Antje vanne Stasie’ dat Weert zich zo’n 100 jaar geleden als vlaaienstad op de kaart wist te zetten. Met dezelfde liefde voor het ambacht en ondernemerschap worden de Wieërter vlaetjes anno 2024 gebakken door Bakkerij Heerschap, ter ere van Antje de Musical. Daarmee is Bakkerij Heerschap een van de vijf hoofdsponsoren van het spektakelstuk dat komend weekend wordt uitgevoerd op het Stationsplein in Weert.
‘Dun van leer en dik van smeer’
Eind januari werd het sponsorcontract tussen eigenaar Stan Heerschap en voorzitter Roger Janssen van Stichting Wieërt Amezieërtj getekend. Ter ere van en aanvulling op deze sponsoring werd twee maanden later gestart met de verkoop van de échte Wieërter vlaetjes. Deze waren de afgelopen tijd ieder weekend te koop in alle Albert Heijn Heerschap supermarkten in Weert.
“Uiteraard worden de Wieërter vlaetjes voorzien van de herkenbare ribbelrand en zijn ze dun van leer en dik van smeer, zoals dat zo mooi heet. Want je moet de vulling proeven en niet de bodem, zoals ik leerde van mijn ouders John en Toos. Echte Weertenaren die ook in Weert het vak leerden’’, vertelt Stan Heerschap.
Ideale opwarmer
Meer dan duizenden mensen hebben inmiddels al mogen genieten van het een eeuw geleden al beproefde recept, dat de bakkers van Bakkerij Heerschap met veel plezier aan hun tijdelijke assortiment hebben toegevoegd. Een ideale ‘opwarmer’ voor Antje de Musical, waar een deel van de opbrengst van de verkoop van de Wieërter vlaetjes naartoe gaat.
Stan Heerschap: ‘’Een lokale onderneemster als Antje met de liefde voor het vlaetje en het ondernemerschap past natuurlijk precies bij ons als bakkerij. We zijn dan ook verheugd dat we ons aan zo een mooi evenement hebben kunnen verbinden.’’
Sponsorvideo
Bekijk hier de sponsorvideo waarin Stan Heerschap je meeneemt naar de tijd waarin hij als kind bij zijn ouders in de bakkerij de liefde voor het vak leerde kennen: https://wdg.li/srqeoth