Inwoners van een deel van de wijk Groenewoud hebben de vorige week dagenlang op hun post gewacht – tevergeefs. Een buurtbewoner kwam een aantal missende poststukken tijdens een wandeling met haar hond tegen, in een prullenbak bij het gemeenschapshuis aan de Kesselstraat. De wijk kwam in actie en nam contact op met PostNL.
“Van 27 t/m 31 mei is er op diverse plaatsen in de wijk Groenewoud geen post bezorgd”, zo meldden inwoners van de wijk. “Vanavond heeft een buurvrouw verschillende poststukken in openbare vuilnisbakken gevonden, waaronder belangrijke brieven van de overheid en andere instanties. Deze stukken zijn gedumpt door een postbezorger.”
De buurtbewoners dienden diverse reclamaties in bij PostNL, dat aangaf de informatie ter kennis te nemen. In een reactie laat PostNL weten het heel vervelend te vinden dat deze mensen langer op hun post hebben moeten wachten. “Het ging hier om een uitzendkracht, van wie direct afscheid is genomen.” Meer dan dat kan het postbedrijf vanwege privacyredenen niet kwijt. “Wel kan ik zeggen dat het uitzendbureau andere bezorger(s) heeft ingezet om de post toch nog te bezorgen. Dat is – als het goed is – inmiddels gebeurd.”
PostNL geeft aan problemen met de postbezorging zeer serieus te nemen. “Dus nogmaals: we bieden de inwoners die hier hinder van ondervonden hebben onze oprechte excuses aan, want dit is niet zoals het hoort. […] Elke klacht over een poststuk is er een te veel en nemen we serieus. Blijft ook zo dat bezorging mensenwerk is en dat we nooit alles kunnen uitsluiten maar onze uiterste best doen om de beste service te bieden.”
Ga geen post bezorgen als je niet gemotiveerd bent .