Remco en Robin bereiden zich voor op de Euroweken bij PLUS

Spotlight Reageer 6 min. leestijd

Zondag 23 juni gaan ze weer van start: de Euroweken bij PLUS. Remco en Robin van Lokven hebben bijzondere herinneringen aan de vorige Euroweken, vlak na de opening van hun PLUS van Lokven aan de Roermondseweg in Weert. Ruim een half jaar later zetten ze alles op alles om ervoor te zorgen dat hun klanten optimaal kunnen profiteren van elke euro die telt.

“Binnen drie uur verkochten we net zoveel blikken Unox als normaal binnen een week”, zo vertelt Robin van Lokven nog altijd ontsteld. PLUS van Lokven was net vijf weken geopend en het kersverse ondernemersechtpaar had geen idee van wat er verkocht zou worden. “We hadden géén historie toen we de winkel openden,” zo vult haar man Remco aan. “We moesten gokken wat we nodig hadden en dat resulteerde erin dat we tijdens de vorige Euroweken al binnen één dag leegliepen. Met man en macht zijn we direct gaan bijbestellen om de winkel weer vol te krijgen.”

Verbinding

Het succes van de actie overrompelde het stel, maar ze leerden er ook van. “We hebben er daarna hard aan gewerkt om de schappen vol te houden, want dat is het allerbelangrijkste: iedereen moet zijn boodschappen kunnen doen en niet misgrijpen. Dat is waar we ons nog steeds iedere dag voor inzetten.”

En dat wordt gewaardeerd. Dankzij de aandacht die Remco en Robin aan zowel hun klanten als hun medewerkers en samenwerkingspartners schenken voelen veel mensen zich verbonden met de winkel. Remco: “Dat is juist de kracht die wij als ondernemerscoöperatie hebben bij PLUS. Het lokale karakter is belangrijk en dat zit niet alleen in de producten die we lokaal kunnen neerleggen, maar ook in het zoeken van de verbinding met de mensen om ons heen.”

“Bij veel mensen leeft het beeld van een supermarktdirecteur die op de Bahama’s in de zon ligt, maar wij zijn echt een gezin; wij ondernemen dit met heel ons hebben en houden”, aldus Robin. “Dat willen we ook uitdragen door zelf in de winkel te zijn, een praatje te maken met onze klanten en onszelf zo te onderscheiden.”

Offline en online

Naast offline – op de Roermondseweg – is PLUS van Lokven ook online actief. “Social media is niet meer weg te denken uit ons leven en biedt heel veel mogelijkheden om de verbinding op te zoeken. Nu met het EK bijvoorbeeld, hebben we online een poule opgezet. Voorheen plaatste je inlevertonnen in de winkel; nu kun je dat heel mooi onder al je volgers verspreiden en ook nadat mensen in je winkel zijn geweest actief met ze bezig blijven.”

Daarbij betrekken Remco en Robin graag hun medewerkers. “TikTok zijn we zelf al ontgroeid, maar onze medewerkers komen regelmatig met leuke ideeën die we dan ook uitvoeren”, aldus Robin. Remco vult haar aan: “Dat is een van mijn belangrijkste speerpunten binnen de organisatie: ik wil dat onze medewerkers ook ondernemerschap gaan tonen. Ze hebben vaak fantastische ideeën en waar we kunnen, voeren we die uit. Het effect daarvan delen we dan weer met onze medewerkers en dat vinden ze geweldig!”

Samenwerking

Sowieso zijn Remco en Robin erg te spreken over hun personeel. “De saamhorigheid is hier heel groot. Het doet me denken aan mijn tijd als vulploegmedewerker, waarin we als vriendengroep aan het werk gingen.” Het oude team van Jan Linders is volledig meegegaan naar de formule van PLUS en dat was al een hecht team. “Ik vind het heel mooi hoe we daarin als ondernemers ontvangen zijn”, aldus Remco.

Hetzelfde geldt voor ondernemers uit de regio, die graag zakendoen met de familie Van Lokven en zo een lokale toevoeging doen aan het assortiment van PLUS. “We zijn bijvoorbeeld gaan samenwerken met Saes door maaltijden van hen in de winkel te leggen. Die zijn héél goed zijn ontvangen! Daarnaast hebben we onder andere asperges uit Molenbeersel en aardbeien van Brunenberg uit Stramproy.”

“Goed eten, daar houden we van”

Het motto van PLUS is niet voor niets “Goed eten, daar houden we van”. Het huismerk is daar volgens Remco en Robin een perfect voorbeeld van: goede kwaliteit, voor een scherpe prijs. En wie het nog scherper wil, kan de komende week maar liefst 100 aanbiedingen scoren voor maar € 1,- per stuk tijdens de Euroweken.

De Euroweken lopen dit keer van zondag 23 juni t/m zaterdag 29 juni. Tijdens deze week zijn het vooral A-merken die met veel korting te koop zijn, maar ook enkele producten van PLUS zelf. De producten zijn gedurende deze week verkrijgbaar zolang de voorraad in het distributiecentrum strekt. Wel geldt er een maximum van vijf stuks per product voor iedere klant, want Remco en Robin gunnen het iedereen te profiteren van deze aanbiedingen. Deze Euroweken gaan ze dan ook met een gedegen voorbereiding in, onder het motto van PLUS: “Goed eten voor iedereen!”

Deel dit bericht
Geef reactie