VT Mode heeft al 54 jaar jeans in de rekken liggen

Human interest Bijgewerkt op 6 oktober 2024 om 21.10 uur Reageer 3 min. leestijd

De Muntpromenade in Weert vierde recent haar 50-jarig jubileum. Twee iconische zaken, Taverne De Oude Munt en VT Mode, maken vanaf het begin deel uit van de winkelstraat. Sinds 1974 zijn deze ondernemingen een vaste waarde voor de straat. VT Mode heeft zelfs al 54 jaar jeans in de rekken liggen en is daarmee een pionier op het gebied van mode in Weert.

Taverne De Oude Munt

Het 50-jarig bestaan van Taverne De Oude Munt werd eind augustus gevierd. Onder het genot van een jubileumtaart haalden personeel en bezoekers toen herinneringen op aan de rijke historie van de horecagelegenheid. Taverne De Oude Munt opende in 1974 voor het eerst haar deuren.

Nog eerder

De geschiedenis van VT Mode gaat nog ietsje verder terug in de tijd. Vier jaar voordat de Molenstraat veranderde in de Muntpromenade vestigden Bert en Toosje van Lierop zich met hun kledingzaak in de winkelstraat.

Op 70 vierkante meter waren ze de eerste in Weert die jeans verkochten. Inmiddels is de winkel tien keer zo groot. Bert en Toosje maakten plaats voor Eric en Lillian die op hun beurt de leiding later weer overdroegen aan de zonen van Lillian. In het inmiddels 54-jarig bestaan van VT Mode is één ding niet veranderd: in de rekken liggen nog steeds jeans.

Derde generatie aan het roer

Tegenwoordig staan Tommy en Dennis aan het roer. Hiermee zijn de twee broers dus alweer de derde generatie die VT Mode leiden. Dennis: “Ze zeggen dat dit de moeilijkste generatie is. Maar we maken er het beste van en dat doen we met heel veel toppers die hier momenteel werken”. De twee hebben een duidelijke taakverdeling; Tommy houdt zich bezig met de webshop en Dennis is vooral op de winkelvloer te vinden.

Die zijn er nog steeds

In de loop der jaren is het modebeeld drastische veranderd. Dennis: “Er is zeker veel veranderd. Maar ook weer niet. De wijde broeken zijn bijvoorbeeld weer helemaal terug. De trends in de mode herhalen zich steeds weer”. Wat zeker niet is veranderd is de populariteit van de jeans. Tommy: “Het leuke is dat er nu nog steeds merken zijn waar we toen mee zijn begonnen; Lois, Levi’s ..”. “.. Wrangler. Ja die zijn er nog steeds”, zo vult Dennis zijn broer aan.

In deze video vertellen Tommy en Dennis hoe ze de taken bij het runnen van de zaak verdeeld hebben. Ook gaan ze in op de rol van de webshop, die in de loop der jaren steeds belangrijker is geworden voor de winkel: https://youtu.be/oQo0aYrgKSo.

Deel dit bericht
Geef reactie