Maandagochtend rond 10.30 uur werden de hulpdiensten gealarmeerd voor een ongeval op de Louis Regoutstraat in Weert. In de Stationstunnel waren een fietsster en een veegwagen met elkaar in botsing gekomen.
Het ongeluk vond plaats op een plek waar het fietspad en het wegdeel voor gemotoriseerd verkeer samenkomen, wat een trechtereffect veroorzaakt. Ditmaal bleek de ruimte onvoldoende, waardoor de veegwagen en de fietsster elkaar raakten en de fietsster ten val kwam.
Vanwege de ernst van de situatie werd ook de brandweer ingeschakeld om de veiligheid ter plaatse te waarborgen en de locatie af te schermen. De fietsster was bij bewustzijn en is per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De bestuurder van de veegwagen bleef ongedeerd.
Als gevolg van het ongeval werd de Stationsstunnel tijdelijk deels afgesloten en het verkeer omgeleid. De politie maakte een rapport op, waarna de veegwagen zijn weg kon vervolgen. De bestuurder van de veegwagen is door collega’s opgevangen.
Bekijk een video: https://vimeo.com/1028361398
Typisch een reactie van een klagende Weertenaar.!!
Aan iedereen vertellen, hoe slecht het een en ander rond de tunnels is gesitueerd..
Maar totaal geen oplossing heeft, voor de door hem benoemde problemen.
En dan is het gemakkelijk de Gemeente de schuld te geven.
Dit is zeker niet ’typisch’ .
Waarom zou men een onveilige situatie niet mogen aanduiden met een eigen visie hierover.
Alleen de gemeente kan verandering aanbrengen als zij dit nodig achten en dat is vaker het heikele punt want haar deskundigheid en inzichten trek ik ook vaak in twijfel.
Typisch toch !!!!??
Nee hoor ,je hebt gelijk !
Beide spoortunnels zijn ook gewoon gigantisch lomp opgezet, hier het “trechter”-effect en bij de andere de rotonde die naar mijn mening meer ongevallen veroorzaakt dan voorkomt.
Dat de gemeente Weert hier niks aan doet vind ik erg frapant.
In de tijd dat het spoortraject Eindhoven-Weert-Roermond in Weert werd verhoogd naar de huidige hoogte, reed men nog met paard en wagen en had men totaal nog geen weet van de huidige verkeersdrukte en situaties. Vandaar ook de kleine smalle tunnels, zoals de stationstunnel, aan de Maaseikerweg en aan de Houtstraat. Overigens was de stationstunnel voor die tijd al een gigantische tunnel.
Trouwens het zand voor deze verhoging werd uit de IJzeren man gehaald, met de schop en met paard en wagen op de plaats vervoerd.